همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد صنعت تمام کشورهای اسلامی و صنعت نفت کشورهای تولید کننده نفت را نوسازی کند.

احمدی نژاد

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد سه‌شنبه ( 3 خرداد) بعد از شرکت در مراسم افتتاح مرحله اول طرح نوسازی فاز سوم پالایشگاه آبادان در جمع کارکنان این دانشگاه اظهار کرد: ‌خوشبختانه صنعت نفت کشور با شتاب روزافزون در حال پیشرفت است.

 رئیس‌جمهور با انتقاد شدید از سخنان اخیر اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین با اشاره به تحولات منطقه گفت: ان‌شاءالله خاورمیانه جدید و شمال آفریقای جدید بدون سلطه آمریکا و بدون وجود رژیم صهیونیستی ایجاد خواهد شد.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که استکبارگران به ملت‌های منطقه و شمال آفریقا وعده می‌دهند که به شما برای ساختن کشورتان وام می‌دهیم و البته برای آن‌ها شرط سیاسی می‌گذارند و می‌گویند اگر در مسیری که ما تعیین می‌کنیم حرکت کنید به شما وام می‌دهیم، گفت: آیا این حرف ترجمه‌ جدید حرف استعمارگران پیر نیست.

 وی خطاب به ملت‌های منطقه و شمال آفریقا گفت: من به ملت‌های منطقه شمال آفریقا در هر جای جهان می‌گویم که اگر آمریکا و دوستانش خواستند به شما وامی بدهند و به اقتصاد شما کمک کنند اما شرط‌های سیاسی برای این کار برای شما گذاشتند ملت ایران اعلام آمادگی می‌کند که تمام دستاوردهای علمی، صنعتی و کشاورزی خود را بدون هیچ‌گونه درخواست سیاسی و با شرایط آسان در اختیار شما قرار دهد.

 وی ادامه داد:‌ ما آمادگی داریم که در ارتباط با صنایع گوناگون به شما کمک کنیم و اگر استکبارگران برای شما شرط سیاسی می‌گذارند برای دادن وام ملت ایران این کار را با دوستی و برادری می‌کنند.

 احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که آینده منطقه و جهان از آن صالحان خواهد بود، اظهار کرد: ملت ایران پشتیبان همه‌ ملت‌ها و کنار همه ملت‌هاست و خواهان پیشرفت و کرامت برای تمام ملت‌هاست، و این خط روشن ملت ایران است و به فضل الهی این راه را ادامه می‌دهد.

 رئیس‌جمهور در مورد کشورهای منطقه نیز گفت: یک دوره کنار آمریکا و صدام فریب خوردند و امروز مواظب باشند که فریب نخورند، یک بار بخشیده شدند اما ملت‌ها کسانی را که به کرات یک اشتباه را انجام می‌دهند نمی‌بخشند.

 رئیس‌جمهور خطاب به ملت‌های منطقه گفت: آمریکا دوست مطمئنی نیست، ما از برنامه‌های آمریکا اطلاع داریم از برخی دولت‌ها برای پیشبرد اهدافش استفاده می‌کند، ما خبر داریم که برای تمام کشورهای عربی نقشه کشیده است.

 احمدی‌نژاد بار دیگر خطاب به دولت‌های منطقه تکرار کرد: آمریکایی‌ها دوست خوبی نیستند، اصلا دوست نیستند و کسی فریب آن‌ها را نخورد تا به دست آن‌ها نقشه آمریکایی‌ها پیاده شود.

 رئیس‌جمهور خطاب به دولت‌های منطقه ادامه داد: ‌با ملت خود کنار بیایید و بنشینید و اجازه دهید که ملت‌ها انتخاب آزاد داشته باشند و به حقوق ملت‌ها احترام بگذارید.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: نقشه‌ آمریکایی‌ها این است که ملت‌ها و دولت‌های منطقه را در برابر هم قرار بدهد. جنگ سنی و شیعه ایجاد کند. ما هه باید در این ارتباط هوشیار باشیم. البته به لطف خداوند نظام سلطه در حال افول و اضمحلال است و باور دارم که این‌ها دست و پا زدن‌های آخر است.

 احمدی‌نژاد افزود: ‌ان‌شاءالله ملت‌های منطقه و جهان در آینده‌ای نزدیک همانطور که سقوط امپراطوری مارکسیست را به چشم خود دیدند سقوط امپراطوری سرمایه‌داری را نیز به چشم خود خواهند دید.

 رئیس‌جمهور با اشاره به صحبت‌های اوباما در مورد ایران و جوانان ایرانی گفت: این آقا می‌آید و در مورد ایران و جوانان ایران صحبت می‌کند این قابل اثبات است و اگر خداوند متعال توفیق داد امسال در صحنه‌ سازمان ملل اثبات می‌کنیم که دیکتاتورترین دیکتاتور دنیا نظام آمریکا و برخی از نظامات اروپایی هستند.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: ‌چه فرقی وجود دارد که در یک کشور یکی دو نفر 30 -40 سال حاکم باشند با این‌که دو حزب سال‌های زیاد بر یک کشور حاکم باشند.

 احمدی‌نژاد با انتقاد از سیستم دو حزبی حاکم در آمریکا گفت: کدام گروه آزادی در آمریکا می‌تواند به حاکمیت برسد، کدام آزادی خواهی توانسته در آمریکا رای بیاورد. این موضوع محال است، مگر این‌که این نظام تغییر کند و به فضل الهی تغییر می‌کند.

 احمدی‌نژاد خطاب به این مستکبران گفت: هرجا دیکتاتوری هست ساخته و پرداخته و مورد حمایت قاطع شماست. هر جا دیکتاتوری هست آدم‌های آنهاست، صدام آدم چه کسی بود؟

 رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به صحبت‌های چند شب گذشته اوباما رئیس‌جمهور آمریکا گفت: فردی که تازه میدان‌دار شده است چند شب پیش با ملت‌ها از موضع یک امپراطور جهانی به مانند ادبیات سردمداران استعمار پیر که بر دنیا مسلط بودند و با همان نوع نگاه و تحلیل و اظهار نظر همان حرف‌های سلف خود را بیان کرد، اما با واژه‌های متفاوت جوری صحبت می‌کند که انگار مالک دنیاست و دولت برای همه تعیین تکلیف می‌کند. وقتی صحبت‌های او را خواندم یاد آدم‌های خیالاتی افتادم که در خیال خود تمام دنیا را در اختیار می‌گیرند.

رئیس‌جمهور گفت: من به شما و ملت ایران می‌گویم که دوران این نمایشنامه جدید هم طولانی نخواهد بود و تمام ملت‌ها خواهند دید که به فضل الهی این طراحی‌های شیطانی در هم خواهد شکست.

 رئیس‌جمهور با اشاره به خیمه شب‌بازی‌های آن‌ها در این زمینه گفت: دنیا بیدار است و این‌هایی که امروز در سرزمین فلسطین حکومت تشکیل دادند یعنی رژیم صهیونیستی این‌ها عروسک هستند. عددی نیستند که تعیین تکلیف کنند. رییس‌جمهور آمریکا عروسکی بیش نیست و نقش بازی می‌کند. نقش آفرینان اصلی پشت صحنه هستند ما آن‌ها را می‌شناسیم و آن‌ها را به ملت‌ها معرفی می‌کنیم. آن‌ها دغل کاری می‌کنند می‌گویند مردم مصر این کار را بکنند دولت مصر این کار را بکند، دولت سوریه این کار را بکند، ملت ایران این کار را بکند. شما چه کاره هستید و چه کسی به شما اجازه داده است در امور دنیا دخالت کنید. زیر پای شما خالی است، چه کاره هستید که برای ملت‌ها تعیین تکلیف می‌کنید.

 وی ادامه داد: این آقایی که با فریب‌کاری آمده است ذلت‌بارتر و بدبخت‌تر از نفر قبلی صحنه سیاسی را ترک خواهد کرد.

 احمدی‌نژاد گفت: این آقا برای کسب رای مجدد و فریب مردم آمریکا آمد، و کسی را که ماه‌ها در اختیار نیروی نظامی آمریکا بود آن را مریض کردند و در حال مریضی برای مصرف داخلی کشتند.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: این فرد با نفر قبلی چه تفاوتی دارد؟

 رئیس‌جمهور با اشاره به جنایت‌های آمریکا در منطقه گفت: نفر به نفری که در این منطقه بر زمین می‌افتد خون او به پای دولت آمریکا و شخص رییس‌جمهور آمریکا نوشته می‌شود و به فضل الهی دادگاه عدل ملت‌ها انتقام این خون‌ها را از سردمداران آمریکا خواهد گرفت.

 وی ادامه داد: می‌بینید که ادای فرمانرواهای دنیا را در می‌آورند، آن‌ها چه کاره‌اند که در منطقه دخالت می‌کنند؟ نقشه آن‌ها نجات رژیم صهیونیستی و نجات نظام استکباری و منافع آمریکاست. ملت‌ها باید توجه کنند که دشمنان اصلی ملت‌ها، آمریکا، متحدانش و رژیم صهیونیستی است.

  احمدی‌نژاد گفت: حق ملت‌هاست که در سرزمین خود آزادی داشته باشند و حاکمیت خود را تعیین کنند. انتخابات آزاد داشته باشند و عدالت را برپا کنند. اما همه باید مراقب باشیم که جهت‌گیری‌ها همه علیه نظام سلطه در راس آن آمریکا و علیه موجودیت رژیم صهیونیستی باشد. هر کس فعالیت‌های آزادی‌خواهانه دارد و در این ارتباط فعالیت می‌کند، باید او را با معیار ضدیت با استکبار و رژیم صهیونیستی بسنجیم و نباید در گوشه‌ای ملتی مجاهدت کنند و اما از چاله به چاه بیافتد. باید همه هوشیار باشید هر کسی که می‌خواهد در عرصه‌ حضور پیدا کند و نقش سیاستمدار را ایفا کند باید او را با معیار ضدیت با استکبار و رژیم صهیونیستی بسنجیم.

 رئیس‌جمهور در توضیح چرایی این موضوع گفت: ‌به صحبت‌های رئیس‌جمهور آمریکا برگردیم، طراحی‌ها و نقشه‌ها را برملا کرد همه باید هوشیار باشیم و باید از این مقطع عبور کنیم.

 احمدی‌نژاد تاکید کرد: خاورمیانه جدید و شمال آفریقای جدید بدون سلطه آمریکا و بدون وجود رژیم صهیونیستی ایجاد خواهد شد.

 رئیس‌جمهور در ادامه با تبریک فرارسیدن تولد حضرت زهرا (س)، امام خمینی (ره) و سالروز فتح خرمشهر و ابراز خرسندی از حضور در این جمع به پیشرفت‌های کشورمان در عرصه صنعت نفت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه صنعت نفت با شتاب روزافزون در حال پیشرفت است و کارهایی که روزی جزو آرزوهای دست‌نیافتنی بود امروز با اتکا به همت، اندیشه و ایمان فرزندان غیور ملت ایران در صنعت نفت یکی پس از دیگری به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی ادامه داد: دشمنان ما قبل از انقلاب به نحوی و در طول این 32 سال به نحوی دیگر همه همت خود را متمرکز کردند که متخلفان و مدیران صنعت نفت ایران بر پیچ و خم این صنعت مسلط نشوند و نیازهای ملت ایران بدست آن‌ها برآورده نشود.

 رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت فرآورده‌های نفتی، گفت: من اعتقاد دارم حتی در دوره‌ای دشمنان با تاثیرگذاری بر ذهن برنامه‌ریزان کشور آن‌ها را از حرکت در جهت توسعه پالایشگاه‌ها و تولید این فرآورده‌ها منحرف کردند و امروز با افتخار می‌گویم که متخصصان صنعت نفت کشورمان همه سختی‌ها، بداخلاقی‌ها و دشواری‌های کار را پشت سر گذاشتند و امروز به لطف خداوند و همراهی ملت ایران، ما همه نیازهای خود را در داخل کشور تولید می‌کنیم و امید دشمنان برای ضربه زدن به ملت ایران و تحمیل فشار به ملت ایران از ناحیه ایجاد محدودیت از فروش این فرآورده‌ها به یاس تبدیل شده است.

 احمدی‌نژاد با اشاره به آزادسازی خرمشهر گفت: آزادسازی خرمشهر و این روز که تا ابد به عنوان افتخار برای ملت ایران و تمام عدالت‌خواهان عالم باقی خواهد ماند، نقطه عطفی است که تمام طراحی‌های استکبار را برای شکستن ملت و متوقف کردن انقلاب عظیم اسلامی ایران درهم شکست.

 رئیس‌جمهور با اشاره به وضعیت جهان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سلطه‌گران با تقسیم کار و زدن ماسک‌های گوناگون اما همه با یک هویت و حقیقت و یک هدف‌گیری به دنبال درهم شکستن انسانیت انسان‌ها و سیطره درازمدت بر تمام جهان بودند. تقریبا تمام مقدمات را فراهم کرده بودند و ساز و کارهای لازم را نیز در نظر گرفته بودند و بعضا ارکان سازمان ملل نیز در اختیار آن‌ها بود. آنها جریانات آزادی‌خواه دنیا را یا منحرف یا سرکوب کرده‌اند و به نحوی عمل کرده بودند که تقریبا تمام آزادی‌خواهان جهان در یاس مطلق بسر می‌بردند و در اردوی مستکبران شادی موجب می‌زد. تا این‌که امام آمد و با اتکا به خداوند متعال و همراهی ملت ایران و با بهره‌گیری از فرهنگ اسلام ناب و عشق مردم و ایمان مردم به پیامبر و اهل بیت فریاد ایستادگی، نجات انسان و فریاد برپایی توحید و عدالت را سر داد و لبیک و حرکت ملت ایران در این زمینه خواب مستکبران را آشفته کرد و تمام طراحی‌های آنها را برای سیطره در جهان شکست.

 وی با بیان این‌که با پیروزی انقلاب اسلامی مستضعفان امیدوار شدند و کاخ‌های آرزوی مستکبران درهم فرو ریخت به اتفاقات رخ داده در ایران بین سال 57 تا 59 اشاره کرد و گفت: آن‌ها نفاق‌های گوناگونی بکار بردند تا حرکت ملت ایران را متوقف کنند اما یکی از پس از دیگری این توطئه‌ها با شکست مواجه شد و به عنوان ترفند آخر در سال 59 جنگ تحمیلی را آغاز کردند.

 رئیس‌جمهور با اشاره به حمایت مستکبران از صدام و هدف آن‌ها از این جنگ، گفت: در واقع آنها تلاش داشتند که انقلاب اسلامی را متوقف کنند.

 احمدی‌نژاد با اشاره به محاصره آبادان و تصرف خرمشهر توسط دشمنان، گفت: مقاومت مردم خوزستان و آبادان کلید فتح‌های پی در پی ملت ایران شد و در واقع در هم شکستن محاصره آبادان سرآغاز تحول در جبهه نبرد شد و بعد از آن ما شاهد فتح خرمشهر و فتح‌های بعدی توسط رزمندگان‌مان بودیم.

 وی با گرامیداشت یاد تمام شهدا، جانبازان، آزادگان و امام عزیز و مقاومت مردم خرمشهر و آبادان و جای جای ملت ایران، گفت: اگر نبود ایستادگی و مقاومت جانانه ملت ایران امروز در عالم اثری از انسانیت و ارزش‌های انسانی باقی نمی‌ماند.

 رئیس‌جمهور گفت: دشمنان از آزادی خرمشهر تا به امروز در حال عقب‌نشینی هستند و انقلاب اسلامی در حال پیش‌روی است.

 احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دشمنان، گفت: 10 سال قبل رییس‌جمهور قبلی آمریکا به امید نجات نظام سلطه و اقتصاد رو به افول آمریکا آن ماجرای مشکوک 11 سپتامبر را طراحی کرد و پس از آن ما شاهد حمله به منطقه بودیم و در واقع هدف آنها نجات نظام سلطه از هجوم امواج آگاهی‌بخش و انسان‌ساز انقلاب اسلامی است.

 وی گفت: آن‌ها در طول این سال‌ها جریانات انحرافی ایجاد و در واقع سعی کردند جریانات بدی را درست کنند و در کنار انقلاب اسلامی آن را به ملت‌ها معرفی کنند تا چهره انقلاب را مخدوش کنند ولی دیدیم باز انقلاب و ملت ایران غلبه کرد و امروز آن‌ها از جریانات بظاهر تندرو و بظاهر ضدآمریکایی ولی در واقع ساخته و پرداخته توسط جریانات وابسته به آمریکا مایوس شده‌اند و چهره واقعی مستکبران بیش از گذشته در برابر ملت‌ها روشن شده است.

 رئیس‌جمهور با اشاره به شکست آمریکایی‌ها و غرب در طراحی‌های خود گفت: وقتی طراحی‌های عناصر پشت‌صحنه آمریکا شکست خورد و در واقع آن‌ها مایوس و مطمئن شدند که حمله به منطقه و جریانات انحرافی که درست کرده بودند به نتیجه نمی‌رسد یک مهره جدیدی را به صحنه آوردند با شعار تغییر و با شعار عدالت و کمک به ملت‌ها، اما همان هدف‌ها و آرزوهای قبلی را پیگیری می‌کرد و در واقع هر دو به دنبال نجات نظام سلط بودند و مهار امواج عظیم انسانی و انقلابی که در دنیا در حال شکل‌گیری است.

کد خبر 135919
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز