دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: براساس توافق اخیر در جلسه اصناف و سازمان امور مالیاتی، مقرر شد تا 15درصد به نرخ مالیاتی سال 1388 اصناف برای سال 89 اضافه شود.

محل خرید

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی با بیان این مطلب به مهر گفت: این نشست به انعقاد تفاهمنامه‌ای مبنی بر افزایش 15 درصدی مالیات مستقیم اصناف منجر شد و سال گذشته نیز میزان مالیات اصناف 15 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته بود. وی افزود: اصناف می‌توانند اظهارنامه‌های خود را به‌صورت الکترونیک یا عادی به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند. همچنین رئیس شورای اصناف کشور با بیان اینکه تکلیف مالیات سال 1389 اصناف نهایی شده، به ایسنا گفت: براساس این تفاهمنامه تنها 15درصد بر مالیات عملکرد سال 1388 (از مالیات قطعی سال 1388) اضافه شده و مشمولان بند ج با افزودن 15 درصد بر مالیات قطعی سال 1388 خود می‌توانند مالیات سال 1389 خود را پرداخت کنند.

قاسم نوده‌فراهانی با بیان اینکه در این تفاهمنامه برای مشمولان بند ج اصناف تنها 4درصد نمونه‌گیری در مالیات سال 1389 در نظر گرفته شده است، افزود: کسانی که اظهارنامه خود را به‌صورت الکترونیک انجام دهند باید30 درصد مالیات خود را نقد و بقیه را طی 6 قسط در مدت 6 ماه پرداخت کنند. همچنین کسانی که اظهارنامه خود را به‌صورت تسلیمی و عادی تحویل می‌دهند باید 40 درصد مالیات خود را نقد و مابقی را در 6 قسط طی مدت 6ماه پرداخت کنند. رئیس شورای اصناف کشور همچنین در مورد مشمولان بند الف و ب اصناف تاکید کرد: این‌دو گروه نیز تمام شرایط گروه ج را دارا بوده و تنها تفاوت این است که از این دو گروه 12 درصد نمونه‌گیری صورت می‌گیرد.

کد خبر 135846

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز