شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

قطعی شدن قهرمانی سپاهان در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ برتر باعث شد که در هفته آخر همه نگاه‌ها به پایین جدول باشد.

فوتبال

در این میان سقوط استیل آذین قطعی شده بود و تیم‌های پاس همدان و پیکان قزوین هم در نهایت طعم تلخ سقوط را چشیدند. پیکان با انجام یک بازی ضعیف مقابل پرسپولیس شکست خورد و پاس هم در همدان به استقلال باخت. البته سرنوشت سقوط پاس در دقیقه 93 دیدار شاهین بوشهر و نفت تهران رقم خورد و گلی که بهمن طهماسبی مهاجم نفت به ثمر رساند باعث ماندن این تیم و سقوط پاس شد. حالا یک داستان تکراری آغاز شده و تیم‌های سقوط‌کننده معتقدند که اتفاقات غیرفوتبالی باعث سقوط آنها شده است. این داستان تکراری پایان هر فصل فوتبالی در ایران است و حاشیه‌های زیادی را به‌وجود می‌آورد.

فریاد تبانی

دیدار شاهین بوشهر و نفت تهران در حالی با نتیجه یک بر صفر به سود نفت به اتمام رسید که بسیاری از هواداران شاهین معتقد بودند نتیجه بازی طبیعی نبوده و تبانی در کار است. برخی از هواداران شاهین با فریادهای خود نتیجه این بازی را تبانی دانستند و معتقد بودند دقایقی قبل از اینکه شاهین گل دریافت کند، میثاقیان درگوشی با عبدالله کرمی، بازیکن شاهین صحبت کرده و جریان‌های مشکوکی به‌وجود آمده است.اکبر میثاقیان سرمربی شاهین اما در مورد این حرف و حدیث‌ها واکنش نشان داده و می‌گوید:« اگر روزی میثاقیان در دوران ورزشی‌اش تبانی کند آن روز، روز مرگ و نابودی‌اش است. من هیچ‌گاه تبانی نمی‌کنم و در این دیدار مردانه بازی کردیم.»حسین فرکی هم در مورد این موضوع می‌گوید:«این حرف‌ها تأسف آور است.همه دیدند که شرایط بازی چطور پیش رفت و ما در چه دقیقه‌ای به گل رسیدیم.»

مدیرروستا و مردانگی

علی اصغر مدیرروستا سرمربی پاس وداع تلخی با لیگ ‌برتر داشت.تیم او اگر در 2بازی اخیر حتی یک امتیاز هم می‌گرفت سقوط نمی‌کرد ولی حالا که این اتفاق برایش افتاده می‌گوید:« اولا قبل از هرچیز باید بگویم که اگر در بازی استقلال یک امتیاز می‌گرفتیم، هیچ حرف و حدیثی باقی نمانده بود و ما در لیگ برتر باقی می‌ماندیم.ما خوب بازی نکردیم اما درست در زمانی که می‌شد به مسابقه برگردیم، آقای مظفری‌زاده پنالتی مسلم ما را نگرفت. ایشان به تیم ما ظلم کرد گرچه مطمئنم اشتباهش سهوی بوده است.» او در جملاتی سیاستمدارانه ادامه می‌دهد:

« بعضی از نتایج عجیب بودند. ما قبلا هم در بازی نفت تهران و نفت آبادان که با 6 گل به سود تهرانی‌ها به پایان رسید، حرف و حدیث‌هایی شنیدیم و در بازی جمعه هم اتفاق دیگری افتاد. نکته مهم این بود که بازی شاهین و نفت چند دقیقه دیرتر به پایان رسید که همین مسئله جای تعجب دارد. البته همانطور که گفتم چیزی به وضوح و با مدرک وجود ندارد اما فدراسیون باید به این مسائل ورود کند.»اما حرف‌های پایانی مدیرروستا درباره بازی سایپا و سپاهان است که نتیجه‌اش در سقوط این تیم تاثیرگذار بود.او امیر قلعه نویی را خطاب قرار می‌دهدو می‌گوید:

« کسی که 2سال پیش بعد از قهرمانی استقلال از مجید جلالی تشکر می‌کند و می‌گوید آقای جلالی خیلی مردی، باید خودش هم این مردانگی را نشان می‌داد. درست است سپاهانی‌ها می‌توانند بگویند ما به نیروهایمان برای بازی با بنیادکار استراحت دادیم. سؤال من این است که اگر آنها برای کسب قهرمانی نیاز به پیروزی در این دیدار داشتند، با همین ترکیب به زمین می‌آمدند؟»سپاهانی‌ها اما پاسخ دادند که پاس به جای متهم کردن دیگران بهتر بود استقلال را شکست می‌داد تا سقوط نمی‌کرد . در این میان سرپرست پاس همدان هم معتقد است که نتیجه دیدار شاهین و پاس مشکوک بود.

کم کاری الونگ

پیکانی‌ها هم بعد از سقوط به لیگ دسته اول معتقدند که ژاک الونگ مدافع کامرونی تیمشان مقابل پرسپولیس اهمال یا کم کاری کرده است. مسئولان پیکان گزارشی در مورد اهمال الونگ به سازمان لیگ ارسال کرده‌اند تا این سازمان به وضعیت او در فوتبال ایران رسیدگی کند.پیکانی‌ها معتقدند این بازیکن در چند دیدار مهم لیگ به‌طور کامل در خدمت تیم نبوده است. به همین دلیل الونگ در پایان بازی با پرسپولیس با سرپرست پیکان در اتوبوس درگیری لفظی شدیدی پیدا کرد. در این میان محمد حسین ضیایی که در حفظ پیکان در لیگ برتر ناکام ماند، در مورد دلایل سقوط می‌گوید:« بهتر است این سؤال را از مدیران باشگاه بپرسید اما در هر صورت تیم از ابتدای فصل نتوانسته بود نتایج خوبی را کسب کند. من در این 6 بازی تمام تلاش خود را به کار گرفتم و مردم قزوین هم از ما به‌خوبی حمایت کردند اما متأسفانه نتوانستیم تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم.»

کد خبر 135627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز