لیگ پرحادثه و جنجالی دهم فردا با برگزاری 9 بازی به پایان می‌رسد و در این روز تکلیف نایب قهرمان، تیم‌های سوم و چهارم و همچنین تیم‌های سقوط‌کننده مشخص خواهد شد.

مربیان فوتبال

با قطعی شدن قهرمانی سپاهان، رقابت در بالای جدول برای نایب قهرمانی بین استقلال و ذوب آهن است. پرسپولیس و تراکتورسازی هم رقابت نزدیکی برای رتبه چهارم دارند که درصورت تایید 4سهمیه ایران از سوی AFC و قهرمانی استقلال یا سپاهان در جام حذفی، ارزشی معادل جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا پیدا می‌کند. در قعر جدول هم 6 تیم به آب و آتش می‌زنند تا در پایان لیگ در رده‌های شانزدهم و هفدهم نباشند و به همراه استیل آذین به لیگ یک سقوط نکنند.

جدال نایب قهرمانی

استقلال که با 62 امتیاز دوم است و با برد در هفته آخر نایب‌قهرمان می‌شود، بازی سختی در همدان دارد، چرا که پاس‌ به فکر فرار از سقوط است. مظلومی می‌گوید: «شک ندارم که پاس همدان سقوط نمی‌کند چون تیم‌های دیگر شرایط سخت‌تری دارند. امیدوارم بازی تماشاگرپسندی انجام شود و باید با پیروزی، نایب قهرمانی را به دست آوریم.» ذوب آهن 60 امتیازی هم برای دوم شدن باید در فولادشهر استیل آذین سقوط کرده را شکست دهد و منتظر لغزش استقلال باشد. ذوب برای این بازی خلعتبری را به‌دلیل محرومیت و عشوری را به‌دلیل مصدومیت ندارد. به عقیده مجید صالح، مربی ذوب، شکست سنگین استیل مقابل شهرداری به زیان آنهاست و بازیکنان استیل برای اعاده حیثیت با انگیزه بیشتری بازی خواهند کرد. پرسپولیس 55 امتیازی هم امیدوار است در پایان یک فصل کابوس وار، حداقل در بازی آخر در حضور هوادارانش پیکان را شکست بدهد و چهارم شود. این در حالی است که پیکان هم برای فرار از سقوط نیاز به امتیاز دارد. تراکتورسازی 54 امتیازی هم که در 3 بازی اخیر خانگی‌اش تنها یک امتیاز گرفته و همین منجر به مشاجره هواداران و بازیکنان این تیم شده، فردا میهمان صنعت نفت آبادان است. این آخرین فرصت این تیم برای پس گرفتن رتبه چهارم از پرسپولیس است، به شرطی که مردان دایی امتیاز از دست بدهند.

6 تیم در هراس سقوط

به‌جز پاس و پیکان که با تیم‌های بالای جدولی بازی دارند، سایپا دیگر تیم در خطر سقوط است که باید با سپاهان قهرمان بازی کند. البته سپاهان نیازی به امتیازات این بازی ندارد و همین سایر تیم‌های پایین جدولی را نگران کرده که زردپوشان بی‌انگیزه باشند. قلعه‌نویی در پاسخ می‌گوید که با وجود بازی حساس هفته آینده در لیگ قهرمانان، سعی می‌کند از تیم اصلی‌اش استفاده کند: «با حفظ شاکله اصلی تیم تنها به بعضی از مهره‌های اصلی که قوای بدنی‌شان تخلیه شده، استراحت خواهیم داد.»

اما حساس‌ترین بازی این هفته بین شاهین بوشهر و نفت تهران است که هر دو برای فرار از سقوط تلاش می‌کنند. تساوی هم برای بقای شاهین میزبان کافی است، درحالی‌که نفت در بوشهر نیاز به پیروزی دارد و در این صورت بالاتر از شاهین قرار می‌گیرد. میثاقیان، سرمربی شاهین که بحث مربیگری‌اش در ابومسلم مطرح است، می‌گوید:« تمام تمرکز من در حال حاضر روی شاهین است و اینکه بتوانم این تیم را در لیگ برتر نگه دارم.» راه‌آهن، دیگر نامزد سقوط هم درصورت شکست دادن مس در اکباتان در لیگ برتر می‌ماند.

برنامه بازی‌های جمعه (18:00)

ذوب آهن - استیل آذین
شهرداری تبریز - فولاد
صنعت نفت - تراکتورسازی
سایپا - سپاهان
پرسپولیس - پیکان قزوین
راه آهن - مس کرمان
شاهین بوشهر - نفت تهران
ملوان - صبای قم
پاس همدان - استقلال

کد خبر 135412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز