آخرین هفته از رقابت‌های لیگ برتر، برگزار شد و مهم‌ترین اتفاق، سقوط تیم‌های پیکان قزوین و پاس‌همدان به لیگ دسته اول بود

فوتبال

قبل از هفته پایانی تمام نگاه‌ها به پایین جدول بود چرا که تکلیف قهرمانی از قبل مشخص شده بود و در نهایت تیم‌های پیکان و پاس همراه با استیل‌آذین سقوط کردند. درضمن، استقلال به نایب قهرمانی رسید، ذوب آهن هم سوم شد و پرسپولیس با قرار گرفتن در رده چهارم امیدوار است که سهمیه آسیا را به دست آورد. اگر AFC دوباره 4 سهمیه به ایران بدهد و یکی از تیم‌های استقلال یا سپاهان، قهرمان جام حذفی شوند، پرسپولیس سال آینده هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت. استقلال و پاس در شرایطی حساس در همدان مقابل هم قرار گرفتند و آبی پوشان تهرانی در نهایت حریف خود را با 2 گل شکست دادند تا پاس به لیگ دسته اول سقوط کند.

آرش برهانی در دقیقه 36 با ضربه‌‌ای آکروباتیک دروازه پاس را باز کرد و فرهاد مجیدی در دقیقه 81 دومین گل را به ثمر رساند. استقلال با این برد توانست سومین نایب‌قهرمانی‌اش را در لیگ برتر به‌دست آورد. ذوب‌‌‌آهن هم در اصفهان با 2 گل، استیل‌‌‌آذین را شکست داد و با قرار گرفتن در رده سوم، می‌تواند سهمیه آسیا را به‌دست آورد. محمد قاضی در دقیقه 61 و حسین ماهینی در دقیقه 75 گل‌های شاگردان ابراهیم‌زاده را به‌ثمر رساندند.

پرسپولیس و پیکان هم یکی از دیدارهای حساس هفته آخر را برگزار کردند و شکست سنگین پیکان مقابل شاگردان علی‌دایی، حکم سقوط این تیم را به لیگ دسته اول امضا کرد. در این دیدار پرسپولیس با نتیجه 5 بر یک پیکان را شکست داد که هادی نوروزی در دقیقه 23، مجتبی شیری در دقیقه 61، مازیار زارع در دقیقه 85 و حسین بادامکی در دقایق 80 و 94 برای پرسپولیس گلزنی کردند و علی قربانی تک گل پیکان را در دقیقه 44 به ثمر رساند. پیکان با این شکست تلخ به لیگ دسته اول سقوط کرد.

نجات نفت و راه‌آهن

تیم‌های نفت تهران و راه‌آهن هم خطر سقوط به لیگ دسته اول را احساس می‌کردند ولی آنها در آخرین هفته نجات پیدا کردند و در لیگ برتر ماندنی شدند. اگر نفت در بوشهر نتیجه‌ای غیر از پیروزی به دست می‌آورد سقوط می‌کرد ولی بهمن طهماسبی در دقیقه 92 تک گل این تیم را به‌ثمر رساند تا شاگردان حسین فرکی مقابل 7 هزار تماشاگر بوشهری در لیگ برتر ماندنی شوند پاس همدان به جای آنها سقوط کند.

راه‌آهن هم بازی باخته مقابل مس کرمان را با تساوی عوض کرد و شاگردان مهدی تارتار خیلی خوش‌شانس بودند که فقط به‌خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به پاس همدان در لیگ برتر ماندنی شدند. در ضمن شاهین بوشهر نیز با پاس و راه‌آهن هم امتیاز بود و در نهایت این پاس بود که سقوط کرد. گل‌های مس در این دیدار را ادینهو در دقیقه 34 و میلاد فخر‌الدینی در دقیقه 40 به ثمر رساندند و گل‌های راه‌‌آهن هم توسط حامد نورمحمدی در دقیقه 53 و مجید باجلان در دقیقه 73 به‌ثمر رسید. در دقیقه 37 این بازی هم امین متوسل‌زاده یک ضربه پنالتی را برای راه‌آهن از دست داد.

دیدار سایپا و سپاهان هم با نتیجه 2 بر یک به سود تیم نارنجی‌پوش کرجی به پایان رسید.سپاهان در دقایق 34 و 41 توسط کریم انصاری فرد دروازه خود را باز شده دید و قهرمان لیگ در دقیقه 59 توسط یانوش یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. سایپا با این برد از سقوط نجات پیدا کرد. تراکتورسازی هم برد بی‌تاثیری را مقابل صنعت نفت آبادان به دست آورد و نتوانست سهمیه آسیا بگیرد. تبریزی‌ها در آبادان با نتیجه 3 بر یک حریف خود را شکست دادند. مرتضی اسدی در دقیقه 36، هدایت شهریاری در دقیقه 76 (گل به‌خودی) و مسعود ابراهیم‌زاده (86) برای تراکتورسازی و روح‌الله عرب در دقیقه 82 از روی نقطه پنالتی برای نفت، گلزنی کردند.

نتایج هفته ‌ آخر لیگ

سایپا 2 - سپاهان یک
ذوب آهن 2 - استیل آذین صفر
پاس صفر - استقلال 2
نفت آبادان یک - تراکتورسازی 3
پرسپولیس 5 - پیکان یک
شهرداری تبریز صفر - فولاد 2
راه آهن 2 - مس 2
شاهین صفر - نفت تهران یک
ملوان 2 - صبای قم صفر

کد خبر 135489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز