شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گروه موسیقی دستان که اوایل تابستان سال 85 کنسرتی را به همراه سالار عقیلی در فضای کاخ نیاوران اجرا کرده بودند،‌اکنون و بعد از 6 سال کنسرت تازه‌ای را با این خواننده در تالار وحدت به صحنه خواهند برد.

aghili

به گزارش همشهری‌آنلاین محور اصلی این کنسرت آلبوم«به نام گل سرخ» است که دو سال قبل به بازار موسیقی عرضه شده بود.
این کنسرت در شب های 19، 20، 23،21، 24 و 25 خردادماه در تالار وحدت اجرا می شود، و دو بخش دارد.
در بخش نخست، گروه نوازی موسیقی ایران و هند را شاهد خواهیم بود و در بخش دوم، قطعات آلبوم «به نام گل سرخ» از ساخته‌های حمید متبسم روی اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی که بیش از 2 سال پیش توسط انتشارات نقطه تعریف انتشار یافت، اجرا خواهد شد.

سالار عقیلی پیش از این هم آلبوم دریای بی‌‌پایان به آهنگسازی سعید فرجپوری را با گروه دستان به بازار موسیقی عرضه کرده بود.

more  گزارش همشهری‌آنلاین از نقد و بررسی آلبوم دریای بی‌پایان

دراین کنسرت، سعید فرجپوری (کمانچه)، حمید متبسم (تار و سه تار)، پژمان حدادی (تنبک و سازهای کوبه ای)، بهنام سامانی (سازهای کوبه‌ای)، رجیب چاکرا بورتی (سارود)،رضا آبایی (قیچک)، پویا سرایی(سنتور) و شهرام غلامی (بربط) خواهند نواخت که به همراه با سالار عقیلی روی صحنه خواهند رفت.

اخبار مربوط به بلیت فروشی این کنسرت متعاقبا اعلام خواهد شد.

در چند سال اخیر اعضای گروه دستان به صورت مجزا با هنرمندانی چون علیزاده،شجریان،و ناظری اجرای برنامه داشتند و حتی حمید متبسم هم سال قبل سمفونی سیمرغ را با صدای همایون شجریان در ورزشگاه انقلاب به صحنه برده بود.

این گروه تابستان سال 87 هم کنسرتی را با همایون شجریان در تالار وزارت کشور به صحنه بردند.

 more  نگاهی به کنسرت همایون شجریان و گروه دستان

کد خبر 135585
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز