همشهری آنلاین: آخرین دور انتخابات هیات رئیسه مجلس هشتم سه شنبه این هفته برگزار می شود.

براساس آئین نامه داخلی مجلس هرسال اوائل خردادماه انتخابات هیات رئیسه برای انتخاب یک رئیس ، دو نایب رئیس، شش منشی و سه کارپرداز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین: این هفته قراراست انتخابات آخرین سال مجلس هشتم برگزار شود. معمولا پیش از برگزاری انتخابات فراکسیون اصولگرایان که اکثریت مجلس را دردست دارد با انتخابات داخلی ترکیب هیات رئیسه را مشخص می کند . درسه سال گذشته هیچ یک از نمایندگان فراکسیون اقلیت به هیات رئیسه راه نیافته اند.

درسال آخر به نظر نمی رسد تغییر مهمی در ترکیب هیات رئیسه داده شود. به احتمال قریب به یقین علی لاریجانی کماکان ریاست مجلس را برعهده خواهد داشت و درترکیب نواب رئیس هم ابوترابی فرد درجای خود باقی خواهد ماند تنها ممکن است در پست نایب رئیسی دوم تغییر بوجود آید این تغییر، بین شهاب الدین صدر و یا باهنر خواهد بود. با توجه به شرایطی که اکنون بین مجلس و دولت برقرار است محمد رضا باهنر رئیس جامعه اسلامی مهندسین که فردی فعالتر و با تجربه تری در مسائل مجلس و رابطه دولت ومجلس است به هیات رئیسه راه یابد. تنها تغییر احتمالا جابجا شدن یک منشی از شش منشی هیات رئیسه است.

قرار است مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان مجلس‌ به‌منظور تعیین کاندیداهای این فراکسیون برای عضویت در هیئت‌رئیسه مجلس، سوم خردادماه، یک روز قبل از برگزاری انتخابات ‌هیئت رئیسه تشکیل جلسه می‌دهد.

نام‌نویسی از کاندیداهای فراکسیون اصولگرایان برای حضور در هیئت‌رئیسه مجلس هنوز آغاز نشده است.

 

 

کد خبر 135549
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز