چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

همهشری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابوترابی از شخصیت‌های نادر برای مجلس برای نایب رئیسی بود، گفت: از ایشان برای کاندیداتوری تقاضا کردم اما نپذیرفت.

12 عضو هیات رئیسه متن سوگند را به این شرح قرائت کردند:

"من به عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف به کار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آئین‌نامه اجتناب نمایم ".

لاریجانی: ابوترابی استدعایم برای نامزدی نایب رئیسی مجلس را نپذیرفت

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابوترابی از شخصیت‌های نادر برای مجلس برای نایب رئیسی بود، گفت: از ایشان برای کاندیداتوری تقاضا کردم اما نپذیرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در جلسه امروز (چهارشنبه) مجلس با اشاره به عدم نامزدی حجت‌الاسلام ابوترابی برای نایب رئیسی مجلس گفت که در جلسه روز گذشته رقابت بین آقای صدر و باهنر بود و آقای ابوترابی امروز برای احترام به اساسنامه فراکسیون اصولگرایان کاندیدا نشد.

وی با بیان اینکه کاندیدا نشدن آقای ابوترابی برای نایب رئیسی مجلس نه تنها چیزی از ارزش‌های ایشان کم نمی‌کند بلکه به ارزش‌ها و مراتب اخلاقی ایشان می‌افزاید، تصریح کرد:‌ صبح امروز علمای مجلس از آقای ابوترابی خواستند که برای نایب رئیسی مجلس کاندیدا شوند حتی آقای باهنر نیز به طور جدی می‌خواستند به نفع آقای ابوترابی کنار بروند اما آقای ابوترابی نپذیرفتند.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی از زحمات ابوترابی نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد و گفت که زحمات آقای ابوترابی همچنان برای ملت ایران ارزشمند است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که با خنده می‌گفت جای تذکر غضنفرآبادی در مجلس نبوده است، گفت: چون مطلب آقای غضنفرآبادی درست بوده است ما نیز آن را قبول داریم. چرا که آقای ابوترابی از شخصیت‌های نادر مجلس برای نایب رئیسی بود.

وی با بیان اینکه از آقای ابوترابی برای نامزدی نایب رئیسی مجلس استدعا کرده است، افزود: آقای ابوترابی به همان دلایلی که آقای غضنفرآبادی گفتند نامزدی برای نایب رئیسی مجلس را نپذیرفتند اما ان‌شاء‌الله از خدمات ایشان در سمت معاونت قوانین مجلس بهره خواهیم برد.

کد خبر 136026
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز