همشهری‌آنلاین: همایش بزرگداشت زنده‌یاد ایرج افشار با رونمایی از سه اثر تازه او به نام‌های "کتابشناسی فردوسی و شاهنامه"، "کاغذ در زندگی و فرهنگ ایرانی" و "سفرنامه عهد حسام" 9 خرداد در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

اکبر ایرانی،‌مدیر مرکز پژوهشی ‌میراث مکتوب ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: بیش از 20 نفر از اساتید، پژوهشگران و دوستان این ایران‌شناس و نسخه‌شناس فقید درباره جنبه‌های مختلف علمی، پژوهشی و ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی وی سخنرانی خواهند کرد.

به گفته آقای ایرانی این همایش در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود و همزمان از سردیس استاد افشار که توسط جمشید ماهرنیا (مجسمه‌ساز) ساخته شده نیز رونمایی می‌شود.
ماهرنیا پیش از این سردیس علامه قزوینی را ساخته بود که در جریان نشست رونمایی از کتاب "دستورالجمهور" توسط زنده‌یاد افشار از آن رونمایی شد.

علاوه بر رونمایی از آثار و سردیس استاد  ایرج افشار، شماره جدید دوماهنامه گزارش میراث که به مجموعه مقالات ویژه یادبود این ایرانشناس نامی‌ اختصاص دارد نیز در اختیار علاقه‌مندان به این نسخه‌شناس و ایران‌شناس برجسته قرار خواهد گرفت.

ایرج افشار اواسط اسفند سال 89 در گذشت.

more  گیسوی چنگ ببرید به مرگ می‌ناب/به یاد استاد ایرج افشار

کد خبر 135274
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز