گروه ورزشی -کریم اعظمی: این روزها علی دایی اختلافش با باشگاه پرسپولیس را علنی کرده و مصاحبه‌های او نشان می‌دهد که دیگر راهی برای ادامه همکاری با پرسپولیس وجود ندارد.

دایی

دایی معتقد است که از درون باشگاه تحرکاتی وجود دارد تا او در این تیم موفق نشود، این در حالی است که سرپرست موقت پرسپولیس مدت‌هاست در مورد حرف‌های دایی واکنش نشان نمی‌دهد و ترجیح داده سکوت کند. دایی در شرایطی حمله به باشگاه را در دستور کار خود قرار داده که در این فصل نتایج خوبی با پرسپولیس نگرفته و برخی معتقدند که او با پیش کشیدن این مسائل قصد توجیه نتایجش را دارد. این در حالی است که مدیریت باشگاه در طول این فصل بارها موقعیت برکناری دایی را داشت ولی تصمیم به حمایت از سرمربی گرفت.

نداشتن تمرکز

دایی معتقد است مسئولان پرسپولیس از حالا با مربی مورد نظر خود برای فصل آینده به توافق رسیده‌اند و حتی در آلمان یا اسپانیا به‌دنبال کمپ هستند تا تمرینات پیش از شروع فصل را در اروپا برگزار کنند. او گفته که باشگاه برای فصل بعد با چند بازیکن از تیم‌های دیگر در حال مذاکره است. دایی در حالی این موضوع را مطرح کرده که در فوتبال حرفه‌ای ایرادی ندارد که یک تیم قبل از اتمام فصل به فکر فصل آینده باشد. در ضمن قرارداد دایی با پرسپولیس در حال اتمام است و او برای فصل آینده قراردادی با پرسپولیس ندارد که بخواهد از اقدامات باشگاه برای ‌انتخاب مربی انتقاد کند. از طرفی باشگاه پرسپولیس هم تا به امروز به‌طور رسمی اعلام نکرده که قصد برکناری دایی را دارد، در ضمن در خیلی از باشگاه‌های سرشناس اروپایی هم شاهد هستیم که گاهی اوقات یک تیم قبل از اتمام فصل، مربی سال آینده را معرفی می‌کند و سرمربی وقت هم موظف است که تا آخرین روز پایبند به قراردادش باشد. حتی اگر پرسپولیس اقدام به مذاکره با مربی یا بازیکنان مورد نظرش برای فصل آینده کرده باشد، این موضوع غیرحرفه‌ای نیست چون دایی دیگر قراردادی با پرسپولیس ندارد و نمی‌تواند باشگاه را زیر سؤال ببرد. البته سرمربی پرسپولیس گفته که با این موضوع مشکلی ندارد و حداقل انتظار داشته که باشگاه با او شفاف باشد. دایی که بعد از بازی با سپاهان عصبانی بود، خطاب به مسئولان باشگاه گفت: «چرا می‌خواهید مردم را گول بزنید؟»با این حال دایی دیروز در جلسه کمیته فنی باشگاه شرکت کرد ولی خبری در مورد محتویات این جلسه به بیرون درز نکرد.

اتفاقات مشکوک

هر چند دایی در برخی از مسائل یکطرفه به قاضی می‌رود ولی او حرف‌هایی زده که در برگیرنده برخی اتفاقات مشکوک در باشگاه پرسپولیس است. او از بی‌توجهی مسئولان باشگاه نسبت به تیم و بازیکنان ناراحت است و می‌گوید: «موقعی که الاتحاد را می‌بریم نه پاداشی به بچه‌ها می‌دهند و نه انگیزه‌ای. 3 مسافرت خارجی در لیگ قهرمانان آسیا رفتیم که نه در عربستان و نه در امارات پول توجیبی نگرفتیم، پس این انگیزه‌ها باید از کجا بیاید؟ من این را برای خودم نمی‌گویم بلکه برای بازیکنان می‌گویم.» در طول فصل خیلی کم پیش آمده که رسانه‌ها از پرداخت پاداش به بازیکنان پرسپولیس خبر بدهند و دایی که از این موضوع دلخور است تاکید می‌کند: «وقتی بازیکنان ما می‌شنوند در تیم دیگر فلان کار انجام شده یا پاداشی داده اند، معلوم است که انگیزه‌شان کم می‌شود.»

ناراحتی‌های دایی

شاید دایی هم در برخی از مسائل حق انتقاد و ناراحتی از سرپرست موقت باشگاه را داشته باشد، ناراحت از اینکه چرا در موقع درگیری‌اش با لیدر باشگاه سکوت کرد، چرا وقتی ارگان رسانه‌ای باشگاه با چاپ عکس درگیری آرفی و علیرضا محمد به قول خودش آرامش را از تیم گرفت، واکنشی نشان نداد. دایی از این ناراحت است که چرا وقتی نماینده‌اش برای کاهش محرومیت نورمحمدی به دفتر رئیس وقت کمیته انضباطی رفت، کسی به نمایندگی از باشگاه پرسپولیس در جلسه حاضر نشد؟

دایی در جدیدترین حرف هایش می‌گوید:« بیژن نامی که جزو دار و دسته یکی از پدرخوانده‌های این فوتبال است، به بازیکنان زنگ زده است. اینها باندی هستند که بازیکن جابه‌جا می‌کنند. او به یک بازیکن زنگ زده و گفته با تیمی صحبت نکن چون سال دیگر می‌بریمت پرسپولیس. دایی حتی به‌صورت غیرمستقیم علیه حمید استیلی هم حرف می‌زند؛ «یکی از بازیکنان سابق تیم ملی و از همکاران من، قسم خورده که من نبودم که به بازیکنان زنگ زدم. مشخص است که شما خودتان زنگ نمی‌زنید و از همکاران شما هستند که تماس می‌گیرند.»

حرف‌های دایی سرشار از کنایه به مدیریت پرسپولیس و استیلی است و اثبات می‌کند که آخرین بندهای دوستی بین او و سرپرست موقت باشگاه پاره شده است. همه چیز در جمع قرمزها در حال انفجار است و شاید بعد از بازی با پیکان دیگر شاهد حضور این مربی در پرسپولیس نباشیم و این اتفاق یعنی غیبت دایی در بازی جام حذفی مقابل سپاهان که برای پرسپولیس از لحاظ کسب سهمیه آسیا حائز اهمیت است. شاید هم باشگاه با سیاست‌های خود این مربی را تا پایان فصل نگه دارد تا قصه جدایی به پایان فصل موکول شود.

کد خبر 135203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز