دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس گواتمالا نامه‌ای را در صحنه جرم پیدا کرد که روی آن با خون نوشته شده بود: سالگرو، سراغت می‌آیم!

guatemalla

بنا به گفته سخنگوی پلیس ملی شهروندی، دونالد گونزالس، این قتل عام روز یک‌شنبه 25 اردیبهشت در شهر کاسریو لا بمبا، در ایالت پتن واقع در نزدیکی مرز مکزیک رخ داد.

گونزالس گفت پلیس احتمال ارتباط بین این قتل عام با کشته‌شدن هارولدو لئون برادر خوان خوزه لئون معروف به رئیس مواد مخدر گواتمالاست. هارولدو روز شنبه در همین ایالت کشته شد.

خوزه"خوانچو" لئون در سال 2008 در یک درگیری که مقامات گواتمالا ماجرا را متوجه گروه مواد مخدری زتای مکزیک می‌دانند، کشته شد.کارتل مواد مخدر زتا با حذف رقبا اغلب اوقات تجارت مواد مخدر را در خارج از مکزیک به عهده داشته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، پلیس گواتمالا گفت قربانیان اخیر به هم بسته شده بودند و روی بدن‌هایشان علامت شکنجه به چشم می‌خورد. پلیس یادداشتی نوشته شده با خون با این مضمون در صحنه قتل پیدا کرد:"سالگرو، سراغت می‌آیم". پلیس چیزی درباره هویت سالگرو نگفت.

به گزارش پلیس ملی آنها بیشتر قربانیان را سربریده بودند.

مقامات اعلام کردند که سربازان منطقه را به دنبال عاملان حادثه و همدستان احتمالی گشتند و هیچ انگیزه‌ای را به‌عنوان دلیل این قتل عام اعلام نکردند.

وزارت کشور آمریکا در آخرین گزارشش گواتمالا را منطقه‌ای مهم و اصلی در تبادل و انتقال مواد مخدر معرفی کرده است.

قوانین نه چندان محکم و اجرای ضعیف آنها، فساد شایع و نزدیکی با مکزیک ، کارتل‌های مواد مخدر مکزیک را به منطقه‌های مرزی گواتمالا کشانده است.

کد خبر 135133
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز