همشهری آنلاین: جیمی مورالس پنجشنبه شب با وعده مقابله با فقر و فساد مالی به عنوان رئیس جمهوری جدید گواتمالا سوگند یاد کرد .

 رئیس جمهوری گواتمالا سوگند یاد کرد | او وعده مبارزه با فقر و فساد را به مردم داد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اروپاپرس ، کمدین سابق مشهور گواتمالایی که در روز 25 اکتبر (3 آبان )، با 67.44 درصد آرا پیروز انتخابات شد،درنخستین سخنرانی خود به عنوان رئیس جمهوری ، تظاهرات مردمی که به پایان دادن 'روش قدیمی انجام سیاست' کمک کرد را برجسته ساخت.

وی ، اعتراضات اجتماعی که در آوریل سال 2015 آغاز شدند را با انقلاب مدنی سال 1944 این کشور مقایسه کرد.

مورالس پس از محکوم کردن فساد مالی و دادن وعده در بهبود در زمینه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش،افزود : گواتمالا، امروز بیش از هر وقت دیگر متحد است و در اینجا در نزد شما، می خواهم یک تعهد عمومی ، یک عهد جدید و یک عهد با گواتمالا انجام دهم و امیدوارم که مرا همراهی کنید.

رئیس جمهوری تاکید کرد:پول مردم مقدس است.این مبارزه،پایه و اساس گواتمالای شاد ما خواهد بود.بدون بهداشت و درمان،شادی وجود ندارد.ما کوچکترین درمانگاه تا بزرگترین بیمارستان را خواهیم ساخت و شاید نتوانیم بیشتر بسازیم اما تعهد ما ، عرضه دارو و تضمین عملکرد آن است.

مورالس ضمن دادن وعده اجرای یک طرح برای کاهش 10 درصدی سوء تغذیه مزمن در 10 سال آینده ، اصرار ورزید که یک 'کشور جدید' ، امکان پذیر است و ادامه داد :من به معجزه اعتقاد دارم و از خدا خواستم که این معجزات را برای صلاح گواتمالا به ما ببخشد.

در زمینه اقتصادی، رئیس جمهوری جدید رشد 4 درصدی کشور در سال اخیر را مورد برجستگی قرار دارد اما اعلام کرد که انتظار یک رشد 6 درصدی دارد.

در مراسم تحلیف ریاست ریاست جمهوری مورالس ، مقامات مختلفی از جمله «سالوادور سانچز سرن» رئیس جمهوری ال سالوادور ، «خوان اورلاندو ارناندز» از هندوراس ، «رافائل کورئا» از اکوادور ، «خوان کارلوس» پادشاه سابق اسپانیا و یا «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری آمریکا شرکت داشتند .

کد خبر 321649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha