همشهری آنلاین: جیمی مورالس، بازیگر سابق تلویزیون در گواتمالا رئیس جمهوری جدید این کشور شد. وی ۷۲ درصد آرا را کسب کرده است.

Jimmy Morales

ساندرا تورس، رقیب وی و بانوی سابق این کشور، پس از اعلام نتایج اولیه، در سخنانی شکست خود را در برابر جیمز مورالس پذیرفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

مورالس که ۴۶ سال دارد و عضو حزب همگرایی ملی گواتمالا است، با شعار دولت سالم به صحنه این رقابت‌ها آمده بود و قول داده است با فساد مالی و اختلاس در میان قدرتمندان این کشور مبارزه کند.

ساندرا تورس که همسر رئیس جمهوری سابق گواتمالا نیز هست، در دور دوم تنها به ۳۷ درصد آرا دست یافته است. وی نیز قول مبارزه با فساد و سوءاستفاده از قدرت را به هواداران خود داده بود اما به خاطر عضویت در دولت سابق، اعتماد چندانی به وی در میان رای دهندگان وجود نداشت.

انتخابات ریاست جمهوری گواتمالا در پی دستگیری و استعفای اوتو پرز مولینا به اتهام اختلاس و دریافت رشوه در این کشور برگزار شد. یکی از اتهامات وی، دریافت ۸۰۰ هزار دلار رشوه برای حمایت از پروژه های ساخت و ساز است.

علاوه بر وی، معاون رئیس جمهوری سابق و چند وزیر دولت اوتو پرز نیز به این فساد مالی متهم شده‌اند و در بازداشت به سر می‌برند.

کد خبر 311633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha