همشهری آنلاین: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی'بلک واتر' برای سرکوب حرکت های مردمی در امارات یک ارتش سری صحرایی تشکیل داده است.

شرکت آمریکایی بلک واتر در امارات ارتش سری تشکیل داد

به گزارش ایرنا نیویورک تایمز نوشت که 'اریک پرینس' میلیاردر و سرمایه دار بزرگ آمریکایی و موسس شرکت 'بلک واتر ورلدواید'، یک ارتش سری صحرایی در امارات راه اندازی کرده تا ضمن مقابله با شورش های داخلی در این کشور ، بنیه دفاعی امارات را نیز در مقابل تهاجمات ایران آماده کند!

روزنامه نیویورک تایمز این خبر را در گزارشی روز یکشنبه درج کرده و در آن توضیح داده است که امیر کشور نفت خیز امارات هزینه 529 میلیون دلاری این ارتش سری را تامین کرده است.

براساس اعلام مسولان آمریکایی و اسناد مربوطه که بدست نیویورک تایمز رسیده است، پرینس سال گذشته در کشور امارات ساکن شد و این در حالی است که کسب و کار او طبق قوانین امارات در این کشور غیرقانونی محسوب می شود.

وی به توصیه شیخ 'محمد بن زاید آل نهیان ' امیر ابوظبی مامور تشکیل این ارتش سری شده است.

برپایه این گزارش، شاهزاده شیخ محمد بن زاید آل نهیان از شاهزادگان بسیار زیرک و طرفدار غرب است. وی فارغ التحصیل آکادمی نظامی 'سندهورتس' انگلیس است و روابط نزدیکی با مقامات نظامی آمریکایی دارد.

این روزنامه نوشته که این شیخ اماراتی یکی از سرسخت ترین دشمنان ایران در منطقه است .

این شیخ اماراتی که نگران شورش های داخلی است تلاش دارد تشکیل این ارتش سری سرکوبگر را به مسایل منطقه ربط دهد.

نیویورک تایمز تصریح کرده است که همه اعضای این گردان 800 نفری را نیروهای بیگانه تشکیل می دهند.

این افراد هنگام بروز شورش های داخلی ، با خشونت به سرکوب می پردازند و این شیوه در بحرین نیز جواب داده است چرا که نظامیان یک کشور حاضر نیستند روی هم وطنان خود اسلحه بکشند.

طبق اسناد موجود، وظیفه تعریف شده این نیرو ،هدایت و اجرای عملیات ویژه در داخل و خارج امارات ، حفاظت از خطوط نفتی و برجها و آسمانخراشهای این کشور در مقابل حملات تروریستی و پیشگیری و مقابله با انقلابهای و خیزشهای مردمی در داخل است.

نیویورک تایمز تصریح کرده است:'در صورتی که قیامی نظیر آنچه که در جهان عرب جریان دارد در امارات هم پا گیرد، این نیرو بلافاصله وارد عمل خواهد شد'.

اردوگاه اموزشی این نیرو در یک پایگاه صحرایی امارات به نام 'شهر نظامی زاید' مستقر است . این پایگاه سری پشت دیوارهای بتونی که با سیم خاردارهای محکم محصور شده پنهان گشته است.

امریکا سهم عمده در تشکیل این نیرو دارد.

نیویورک تایمز افزوده است: طبق اعلام کارکنان سابق ارتش و مقامات آمریکایی ، نیروهای تشکیل دهنده این ارتش، از کلمبیا، آفریقای جنوبی و سایر کشورهای خارجی زیر نظر سربازان بازنشسته و کهنه کار یکانهای عملیاتهای ویژه امریکا ، آلمان ، انگلیس و لژیون خارجی فرانسه آموزش می بینند.

به گفته مقامات امریکایی این گردان مورد حمایت واشنگتن است.یکی از مقات دولت 'اوباما ' که در جریان این برنامه قرار دارد گفته است که کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات تجربه نظامی کارآمدی ندارند و بر همین اصل خواستار کمک خارجی در این عرصه اند و می خواهند به این وسیله نقطه ضعف خود را تقویت کنند.

هنوز معلوم نیست که آیا این پروژه مورد حمایت رسمی دولت امریکا قرار دارد یا خیر. براساس قوانین فدرال امریکا ، شهروندان آمریکایی حق آموزش دادن به نیروهای بیگانه بدون کسب مجوز از وزارت خارجه آمریکا را ندارند.

مشخص نیست آیا شرکت تحت اداره پرینس این مجوز را دریافت کرده است یا خیر.

برپایه این گزارش، 'بلک واتر' سال گذشته مبلغ 42 میلیون دلار بابت تعلیم نیروهای بیگانه در اردن و سایر کشورها در طول سال گذشته جریمه پرداخت کرد.

پرینس 41 ساله از اعضائ سابق نیروی عملیاتی 'خوکهای دریایی ' بود. وی در بلک واتر میلیاردها دلار از قبل قراردادهای امنیتی از دولت آمریکا به چنگ اورد و این عملیاتها را در سراسر جهان از آفریقا گرفته تا آسیا و خاورمیانه به انجام رساند.

به نوشته نیویورک تایمز، امارات یک حکومت پادشاهی خودکامه با دستور کار ترقی خواهانه و مدرن از متحدان نزدیک آمریکا است.

شرکت بلک واتر در عراق نیز بخاطر دست زدن به جنایات گسترده تحت تعقیب است.‍‍[پرونده سیاه بلک واتر]

مدیر این شرکت ، جانیان و آدم کشان حرفه ای را در استخدام دارد و در عراق حفاظت از دیپلمات های آمریکایی و اماکن نظامی آمریکا به این شرکت واگذار شده بود.

کد خبر 135050
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز