استقلال در شرایطی میزبان ملوان است که با گرفتن 3 امتیاز یک گام دیگر به نایب قهرمانی لیگ نزدیک‌تر خواهد شد.

فوتبال لیگ برتردهم

از سوی دیگر این بازی فرصتی برای مربیان هر دو تیم است تا حریف‌شان را به خوبی ارزیابی کنند، چرا که آنها یک بار دیگر در نیمه نهایی جام حذفی با هم رو‌به رو خواهند شد. استقلال هفته گذشته با حذف از لیگ قهرمانان آسیا روزهای خوبی پشت سرنگذاشت. مردان پرویز مظلومی اگر با اختلاف 2 گل می‌توانستند از سد النصر عربستان بگذرند، با صعود به دور دوم لیگ قهرمانان امروز با روحیه بهتری به مصاف ملوان می‌رفتند.

مظلومی، سرمربی استقلال می‌گوید: «ما محکوم به پیروزی هستیم و اگر می‌خواهیم نایب قهرمانی در لیگ را حفظ کنیم باید ملوان را شکست دهیم.» به گفته مظلومی استقلال در این مسابقه امیر حسین صادقی، محمد محمدی، مهدی سیدصالحی و هادی شکوری را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد. او تاکید می‌کند: «علاوه بر اینها، از میلاد میداودی هم همچنان نمی‌توانیم استفاده کنیم.

تا زمانی که میداودی آمادگی کاملش را به دست نیاورده است، او را بازی نمی‌دهیم چون نمی‌خواهیم سرمایه‌مان را بسوزانیم.» در مقابل مصدومیت مهرداد اولادی، مهاجم ملوان در روزهای گذشته برطرف شده و این بازیکن می‌تواند برای این تیم بازی کند. با این حال، ملوان امروز محمد حیدری، علی جراحکار و مهران جعفری را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد؛ تیمی که در روزهای آخر لیگ امیدی برای کسب سهمیه آسیایی ندارد و تنها به نیمه نهایی جام حذفی و رویارویی با استقلال در انزلی فکر می‌کند. فرهاد پورغلامی، سرمربی ملوان درباره مسابقه امروز می‌گوید:

«بازی‌های این دو تیم همیشه جذاب بوده و امیدوارم بتوانیم یک بازی خوب و جذاب را ارائه کنیم که هواداران لذت ببرند. بازی سختی خواهد بود و امیدواریم که نتیجه خوبی بگیریم.» مسابقه رفت استقلال و ملوان یک بر صفر به سود مردان پرویز مظلومی به پایان رسید و ملوان که در انزلی از پس استقلال برنیامده، آیا در ورزشگاه آزادی می‌تواند به پیروزی دست یابد؟ پورغلامی ادامه می‌دهد: «از این تیم شناخت کامل داریم و بازی‌های استقلال را در لیگ قهرمانان مرور کردیم و با تفکرات خاص خودمان به مصاف استقلال می‌رویم.
هر چند معتقدم این تیم با احترام از آسیا کنار رفت.»

پرویز مظلومی معتقد است که ملوان تیم بسیار خوبی است و از نفرات خوب و کادرفنی قوی برخوردار است و در ورزشگاه آزادی نیز همیشه خوب بازی کرده است: «با این حال، دانسته‌های خود از ملوان را در بازی‌های گذشته به بازیکنان انتقال داده‌ایم و از این تیم شناخت کافی داریم.»

‌ذوب‌آهن در تعقیب استقلال

استقلال برای اینکه عنوان دومی لیگ دهم را به دست بیاورد، رقیبی چون ذوب‌آهن دارد. مردان منصور ابراهیم‌زاده برخلاف مردان مظلومی در لیگ قهرمانان آسیا نتایج قابل‌قبولی گرفته‌اند و ساعت 18 امروز در ورزشگاه اکباتان میهمان نفت تهران خواهند بود. ذوب‌آهن تیم سوم جدول است و دیگر آن تیم پرامید ماه‌های قبل نیست، طوری که تنها می‌تواند به نایب قهرمانی لیگ دهم بسنده کند. این تیم 2 امتیاز کمتر از استقلال دارد و منتظر لغزش این تیم در جایگاه دوم جدول است.

مجید صالح، مربی ذوب‌آهن درباره اهمیت 2 مسابقه آخر این تیم در لیگ دهم می‌گوید: «2 بازی باقیمانده ذوب‌آهن در لیگ اهمیت زیادی دارد؛ چرا که می‌خواهیم بالای جدول همچنان باقی بمانیم. تیم ما تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا 6 امتیاز 2 دیدار آینده را کسب کند.» پاسخ مظلومی‌ به انتقاداتپرویز مظلومی روز گذشته در نشست خبری گفت:

«در این فصل بازیکنان ما فراتر از انتظارات ظاهر شدند و با وجود مشکلاتی که داریم و از نظر مالی در مضیقه ‌ هستیم، بسیار خوب بازی کردند و اگر کمی دقت می‌کردند، صددرصد قهرمان می‌شدیم. تیم ما مانند برخی تیم‌ها نیست که پول زیادی داشته باشند و سینه خود را نیز سپر کنند و بگویند قهرمان شده‌اند‍!» او در مورد قراردادش نیز گفت: «قرارداد من با استقلال 2 ساله است و من هم آدمی نیستم که به خاطر حاشیه‌سازی‌های برخی افراد، کنار بکشم. اکثر مردم از استقلال راضی‌اند، چرا که پس از 20 سال در 2 بازی رفت و برگشت پرسپولیس را شکست داده‌ایم. »

کد خبر 134965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز