دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

مس سرچشمه کرمان با پیروزی 2 بر یک برابر صنعت ساری به‌عنوان قهرمان گروه ب توانست دومین تیم صعود‌کننده به لیگ برتر باشد.

فوتبال

پیش‌تر داماش گیلان در گروه یک صعود خود را به لیگ برتر مسجل کرده بود و روز گذشته نیز مس سرچشمه نام خود را به‌عنوان یکی از تیم‌های حاضر در لیگ یازدهم ثبت کرد. مس سرچشمه با اینکه می‌دانست با یک پیروزی می‌تواند به لیگ برتر صعود کند، شروع خوبی مقابل صنعت ساری نداشت، طوری که خیلی زود یک گل از این تیم دریافت کرد.

میلاد جهانی در دقیقه 9 مسابقه دروازه مس سرچشمه را باز کرد تا مردان احمد سنجری در ادامه برای جبران گل خورده تلاش کنند. این مسابقه در ساری برگزار می‌شد و به‌نظر می‌رسید مس برای جبران کار دشواری مقابل حریف داشته باشد، درحالی‌که این تیم خیلی زود توانست بازی را به تساوی بکشاند. در دقیقه 15 مسابقه ضربه سر حامد شیرخانلو مس را به صعود به لیگ برتر امیدوار کرد. 2 تیم پس از این گل بازی پایاپایی داشتند تا نیمه اول مسابقه با تساوی به پایان برسد.

این تساوی اما به سود مس نبود؛ زیرا 2 تیم دیگر 45 امتیازی گروه ب لیگ دسته اول کشور نیمه اول مسابقه خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند. آلومینیوم هرمزگان که به‌دلیل تفاضل گل پایین‌تر از مس سرچشمه در جایگاه دوم جدول قرار گرفته بود، در کرمانشاه یک گل از شیرین‌فراز پیش افتاده بود. حمید عزیززاده، مدافع سابق ذوب آهن در دقیقه 28 مسابقه برای آلومینیوم هرمزگان گلزنی کرد و این نتیجه را تا پایان نیمه اول حفظ کرد. نتیجه پیروزی مردان وینکوبگوویچ در شرایطی که مس سرچشمه نمی‌توانست از سد صنعت ساری بگذرد، به منزله صعود مستقیم آلومینیوم هرمزگان به لیگ برتر بود.

به همین دلیل، در پایان نیمه اول هفته آخر (بیست و ششم لیگ دسته اول) آلومینیوم امید اول صعود به لیگ برتر به حساب می‌آمد؛ حتی پیروزی گسترش‌فولاد تبریز مقابل ابومسلم هم نمی‌توانست مانع صعود آلومینیوم شود. گسترش فولاد که با مربیگری لوکا بوناچیچ که به‌دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به مس سرچشمه و آلومینیوم در رده سوم قرار گرفته بود، در دقیقه 32 توسط حجت زادمحمود به گل رسید و نیمه اول را با پیروزی پشت سر گذاشت. نتایج نیمه اول این سه مسابقه اگر تا پایان باقی می‌ماند، مس حذف می‌شد، آلومینیوم به‌طور مستقیم صعود می‌کرد و گسترش‌فولاد به‌عنوان تیم دوم در مرحله پلی‌آف حضور می‌یافت.

در نیمه دوم اما همه چیز با گل پیروزی بخش مس سرچشمه به سود مردان احمد سنجری تمام شد. در دقیقه 54 خطای بازیکن صنعت ساری روی مهاجم مس داور مسابقه را مجاب کرد که نقطه پنالتی را نشان دهد. گرچه این ضربه پنالتی تا حدودی مشکوک به‌نظر می‌رسید و حتی اعتراض نادر دست نشان و دیگر مسئولان صنعت ساری را به همراه داشت اما با این حال، سعید بابایی ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد.

با این پیروزی مس قهرمان گروه ب شد و آلومینیوم هرمزگان در دقیقه 90 توسط محمد تیغ‌نورد یک گل دیگر به شیرین فراز زد و به‌عنوان تیم دوم گروه به مرحله پلی‌آف صعود کرد. این در حالی بود که پیروزی یک بر صفر گسترش فولاد نتوانست کاری برای مردان بوناچیچ انجام دهد و این تیم از راهیابی به مرحله پلی‌آف نیز بازماند.

شهرداری یاسوج بازماند

در گروه الف تیم‌های مقاومت سپاسی شیراز و شهرداری یاسوج تنها به‌دنبال صعود به پلی آف بودند. مقاومت که با 41‌امتیاز شانس بیشتری برای صعود داشت، 3 بر 2 به داماش گیلان باخت، یونس شاکری و رضا حقیقی برای مقاومت گل زدند و افشین چاووشی (2 گل) و مصطفی حاجتی گل‌های داماش را. اما شهرداری یاسوج با 38 امتیاز نتوانست از این فرصت استفاده کند و با تساوی بدون گل مقابل نفت مسجد سلیمان باعث صعود مقاومت به مرحله پلی‌آف شد. بدین‌ترتیب، مقاومت سپاسی در این مرحله به مصاف آلومینیوم هرمزگان می‌رود تا تکلیف سومین تیم صعودکننده به لیگ برتر مشخص شود.

سقوط استقلال اهواز

در عین حال، ماشین‌سازی تبریز و فولاد نطنز از گروه یک و استقلال اهواز از گروه 2 به رقابت‌های دسته 2 سقوط کردند. پیش از این تیم فوتبال سپیدرود رشت به دسته دوم سقوط کرده بود.

کد خبر 134543

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز