جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

شصت و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن چهارشنبه شب با تقدیر از برناردو برتولوچی فیلمساز ایتالیایی افتتاح شد.

ملانی لوران بازیگر فرانسوی، مجری مراسم افتتاحیه پس از سخنانی کوتاه از برتولوچی که روی صندلی چرخدار نشسته بود دعوت کرد تا ضمن دریافت جایزه نخل طلایی افتخاری جشنواره کن با بریدن روبانی سفید جشنواره را به‌طور رسمی افتتاح کند. برتولوچی در سخنانی به زبان فرانسوی ضمن تشکر از برگزار‌کنندگان جشنواره بابت اهدای نخل طلایی دستاورد یک عمر فعالیت هنری، افتتاح جشنواره کن به دست خود را افتخاری بزرگ دانست.

در ادامه برتولوچی جایزه خود را به وودی آلن فیلمساز آمریکایی که در سالن نشسته بود اهدا کرد و گفت: این جایزه را به وودی آلن تقدیم می‌کنم. کسی که با انرژی فراوانی در مراسم حضور یافته است. این انرژی را هرگز در فیلم‌هایش نمی‌بینیم. وی سپس رابرت دنیرو بازیگر آمریکایی و رئیس هیأت داوران جشنواره امسال را دوستی صمیمی خطاب کرد که روزگاری در فیلم 1900 با او همکاری کرده بود.

برتولوچی در پایان گفت: این جایزه را همچنین به تمام مردم ایتالیا تقدیم می‌کنم که هنوز قدرتمند، مبارز و منتقد هستند. سپس رابرت دنیرو و 8 عضو دیگر هیأت داوران روی صحنه حاضر شدند. پس از نمایش کلیپی از فیلم‌های مهم دنیرو، وی در سخنانی کوتاه به زبان فرانسوی گفت: از برگزار‌کنندگان جشنواره برای انتخابم به‌عنوان رئیس هیأت داوران جشنواره شصت و چهارم تشکر می‌کنم. امیدوارم من و اعضای هیأت داوران کار خود را به‌خوبی انجام دهیم.

سپس فیلم نیمه شب در پاریس به کارگردانی وودی‌آلن به‌عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره به نمایش در آمد. در این فیلم اوون ویلسن، ریچل مک آدامز و کارلا برونی همسر نیکولا سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه به نقش آفرینی پرداخته‌اند.پس از پایان مراسم رابرت دنیرو در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه او و اعضای هیأت داوران چگونه فیلم‌های بخش مسابقه را قضاوت می‌کنند گفت: در سالن می‌نشینیم، فیلم‌ها را تماشا می‌کنیم و در موردشان تصمیم می‌گیریم. وی افزود: راه دیگری به‌نظرم نمی‌رسد. باید فیلم‌ها را ببینیم و بعد در موردشان بحث کنیم.

بیش از 700 مامور پلیس وظیفه حفاظت از کاخ جشنواره را هنگام برگزاری مراسم افتتاحیه برعهده داشتند. اما تدابیر امنیتی در شهر کن نسبت به سال‌های گذشته دو‌چندان شده است. دلیل این امر نگرانی از احتمال حملات انتحاری القاعده پس از کشته شدن اسامه بن‌لادن اعلام شد.

کد خبر 134824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز