همشهری آنلاین: فیلم "جسمی که در آن زندگی می‌کنیم" ساخته پدرو آلمادوار جایزه هیات داوران جوان جشنواره کن را گرفت.

پدرو آلمادووار

به گزارش ایسنا، هیات داوران جوان جشنواره کن متشکل از هفت داور 18 تا 25 ساله روز گذشته "جسمی که در آن زندگی می‌کنیم" ساخته پدرو آلمادوار را به‌عنوان بهترین فیلم بخش رقابتی انتخاب کرد.

فیلم "جسمی که در آن زندگی می‌کنیم" با بودجه‌ای در حدود 13 میلیون دلار در گونه آثار تریلر تهیه شده و براساس فیلم‌نامه‌ای از آلمادوار و با نگاهی به داستان "رطیل" نوشته تیری ژانکوئه فرانسوی ساخته شده است.

این فیلم قصه ترسناک زندگی دکتر جراحی را به تصویر می‌کشد که درصدد انتقام‌جویی از مردانی است که دخترش را مورد سوء‌استفاده‌ جنسی قرار داده‌اند.

شصت‌وچهارمین جشنواره فیلم کن که با نمایش فیلم "نیمه‌شب در پاریس" وودی آلن آغاز شد، امروز (یکشنبه) پایان خواهد یافت و هیات داوران به ریاست رابرت دنیرو، بازیگر سرشناس آمریکایی جایزه نخل طلا را به اپر برتبر اعطا خواهه کرد.

بخش رقابتی جشنواره امسال فیلم کن شاهد رقابت نزدیک کارگردانان سرشناس سینما بود و این درحالی است که برخلاف سال گذشته، فیلم‌سازان زن حضور پررنگی در کنار کارگردانان مرد خواهند داشت.

از سرشناس‌ترین فیلم‌های نامزد نخل طلا می‌توان به "پوستی که در آن زندگی می‌کنم" ساخته پدرو آلمادوار(اسپانیا)، "روزی روزگاری در آنتالیا"،‌ ساخته نوری بیلگه جیلان(ترکیه)، "درخت زندگی" ساخته ترنس مالیک(آمریکا)،"مالیخولیا" ساخته لارس فون تریر(دانمارک)، "اینجا باید جایی باشد" ساخته پائولو سورنتینو(ایتالیا) و "پسری با یک دوچرخه" ساخته برادران داردن (بلژیک) اشاره کرد.

 

کد خبر 135653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز