گروه بورس: معاون شرکت بورس اوراق بهادار با اعلام خبر پذیرش3 شرکت جدید در بورس، دلایل تاخیر در واگذاری سهام شرکت‌ها را توضیح داد.

بورس

محمدرضا رستمی، در گفت‌وگو با همشهری گفت: 3شرکت هلدینگ پتروشیمی الوند، بانک انصار و بانک شهر شرکت‌هایی هستند که در ابتدای سال‌جاری درخواست خود را برای پذیرش در بورس ارائه کرده‌اند و درصورت تکمیل مدارک، سهامشان در بورس عرضه می‌شود.

وی درباره تاخیر واگذاری سهام شرکت‌ها در بورس گفت: سازمان خصوصی‌سازی‌، تاکنون منتظر ابلاغ بودجه سال 1390 بود، با ابلاغ آن ظرف چند روز گذشته برنامه عرضه سهام شرکت‌ها در بورس سرعت می‌گیرد. رستمی درباره دلایل تاخیر در واگذاری سهام شرکت‌های وزارت نفت و نیرو در بورس گفت: شرکت‌های این‌دو وزارتخانه مشمول سیاست‌های اصل 44 هستند که به‌نظر می‌رسد با ابلاغ بودجه 90 به‌زودی سازمان خصوصی‌سازی‌ برای واگذاری این دست شرکت‌ها به بورس نامه ارسال کند تا واگذاری‌های سال جاری آغاز شود.

معاون شرکت بورس در پاسخ به این پرسش که آیا با ادغام وزارتخانه‌ها موضوع واگذاری شرکت‌های زیر مجموع وزارت نفت و نیرو منتفی نخواهد شد تاکید کرد: این موضوع بستگی به دیدگاه وزیر جدید دارد. اگر رویکرد وزیر جدید، مثبت باشد خصوصی‌سازی‌ سرعت بیشتری می‌گیرد در غیر این صورت ممکن است باز هم شرایط به کندی پیش برود. وی افزود: در اجرای برنامه خصوصی‌سازی‌، برخی از وزرا، دیدگاه مثبت داشتند و به شرایط عرضه سهام شرکت‌های دولتی کمک کردند.

درخواست 3 شرکت برای ورود به بورس

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار گفت: بانک شهر، بانک انصار و هلدینگ پتروشیمی الوند درخواست پذیرش در بورس را ارائه داده‌اند و اقدامات لازم در حال انجام است. حسن قالیباف اصل در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد برخی اظهار‌نظر‌ها مبنی بر ورود تعاونی‌ها به بورس گفت: هر بنگاه و شرکتی که بخواهد وارد بورس شود، ابتدا باید نزد سازمان بورس به ثبت برسد که هنوز این اقدام در مورد شرکت‌های تعاونی صورت نگرفته است. همچنین شرکت‌های تعاونی باید به سهامی عام تبدیل شده و اساسنامه نمونه سازمان بورس را تهیه کنند، طبق آخرین اطلاع، شرکت‌های تعاونی برای ورود به بورس اقدامی انجام نداده‌اند.

کد خبر 134819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز