گروه بورس: معاون شرکت بورس از پذیرش 2 شرکت جدید در بورس خبر داد و در عین حال مدیر پذیرش بورس تهران نیز ارسال درخواست 2 بانک شهر و انصار برای پذیرش در بورس را اعلام کرد.

بورس

به گزارش همشهری، در شرایطی که انتقاد‌های فراوانی نسبت به کند بودن روند پذیرش شرکت‌ها در بورس وجود دارد، گویا مسئولان بورس اوراق بهادار دست به کار شده‌اند تا برنامه پذیرش شرکت‌های جدید را در بورس سرعت بدهند، بر همین اساس برنامه پذیرش 2 شرکت جدید تکمیل شد و همچنین درخواست‌های جدیدی روی میز بورس تهران قرار گرفت.در همین رابطه مجید نوروزی، مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با همشهری از ارسال درخواست 2 بانک شهر و انصار به بورس خبر دادو گفت: مدارک درخواست پذیرش بانک‌های شهر و انصار به بورس رسیده و موضوع پذیرش این 2‌بانک در حال بررسی است.

وی افزود: تلاش ما این است که تا پایان بهار مدارک این بانک را تکمیل و برای بررسی نهایی به هیات پذیرش در بورس ارسال کنیم.به گفته وی، درصورتی که مدارک پذیرش شرکت‌ها مشکلی نداشته باشد سهام این دو بانک ظرف 2 هفته پس از پذیرش در بورس عرضه می‌شود.وی با بیان اینکه در سال‌جاری سهام 15 شرکت جدید در بورس عرضه می‌شود، گفت: در حال حاضر 19 شرکت جدید در حال تکمیل مدارک خود برای پذیرش در بورس هستند. هر شرکتی که مدارکش آماده باشد و سیستم اطلاعات مالی و کنترل‌های داخلی‌اش بهتر باشد حد اکثر ظرف 2 هفته در بورس پذیرفته می‌شود.
وی اعلام کرد: هم‌اکنون شرکت‌های کارت اعتباری کیش و شرکت گسترش نفت و گاز پارس(هلدینگ شرکت‌های پتروشیمی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر)نیز درصدد ارائه درخواست خود برای ورود به بورس تهران هستند.

وی در مورد پذیرش بانک پاسارگاد در بورس گفت: مدارک این بانک تکمیل شده و قرار بود که 5 درصد از سهام این شرکت در بورس عرضه شود اما به‌دلیل حساسیت‌های عرضه، مدیران این شرکت حاضر به عرضه 5 درصد از سهام نشدند؛ چرا که نسبت سهامداری در بانک‌ها موضوع حساسی است.

2 شرکت در بورس پذیرفته شدند

معاون شرکت بورس اوراق بهادار تهران از پذیرش کشتیرانی والفجر و حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس خبر داد. محمدرضا رستمی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، با اشاره به ضرورت برگزاری همایش ملی بازاریابی برای جذب شرکت‌ها در بورس گفت: اداره پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار، در روزهای اخیر اولویت برنامه‌های خود را در برگزاری همایش آشنایی شرکت‌ها با بورس که در خرداد ماه برگزار می‌شود، قرار داده است. وی گفت: بانک انصار و بانک شهر و چند شرکت دیگر نیز درخواست پذیرش خود را به بورس ارائه کرده‌اند. معاون عرضه و ناشران شرکت بورس گفت: شرکت کشتیرانی والفجر و حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس پذیرفته شدند و هم‌اکنون کارهای مربوط به درج آنها در حال انجام است. رستمی ورود حداقل 15 شرکت جدید به بورس را از برنامه‌های مهم هیأت‌مدیره این شرکت در سال 90 اعلام کرد.

کد خبر 134021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز