چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر مسکن و شهرسازی با بیان این‌که افزایش 35 درصدی اجاره بها درست نیست، تصریح کرد: مطالعاتی در راستای حل مشکل اجاره‌بها انجام داده است.

نیکزاد وزیر مسکن

 به گزارش ایسنا، علی نیکزاد در حاشیه جلسه‌ هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که چرا شاهد افزایش اجاره بها در یک ماه گذشته هستیم؟ گفت: وزارت مسکن افتتاح‌ها را پشت سر هم انجام می‌دهد و در این راستا شنبه هفته آینده نیز با حضور معاون اول رییس جمهوری در استان اصفهان 22 هزار واحد افتتاح می‌شود.

 نیکزاد با بیان این که برنامه‌ی سال 89 و 90، احداث دو میلیون و 600 هزار واحد مسکونی است، گفت:سیاستهای دولت ادامه‌ی کارهای قبلی و واگذاری زمین رایگان وتسهیلات ارزان قیمت است.

 وزیر مسکن و شهرسازی افزود: بیشتر پروژه‌های ما از مرحله‌ سفت کاری گذشته و در مرحله‌ نازک کاری قرار دارد و برای اتمام پروژه‌ها به دنبال تاسیسات زیر بنایی و تا حد امکان روبنایی هستیم.

 وی در پاسخ سوال دیگری مبنی بر این‌که اکنون فصل جابجایی‌های مسکن است، گفته می‌شود که اجاره بها 35 درصد افزایش یافته‌است؟ گفت: افزایش 35 درصدی اجاره بها درست نیست، برنامه‌های ما مقطعی نبوده بلکه یک ساله است، البته اواخر خرداد و تابستان فصل جابجایی‌ها است و تلاش ما این است که عمده‌ی واحدها را در این ایام در اختیار مردم قرار دهیم.

 وی یاد آور شد: افتتاح‌ها در حال انجام است اکنون سمنان و قم در نوبت قرار دارند و تا آخر سال در همه‌ی استانها افتتاح خواهیم داشت.

 وزیر مسکن یکی از علل تاثیرگذار در راستای افزایش اجاره بها را کاهش سود تسهیلات بانکی اعلام و تصریح کرد:در شرایطی که سود بانکی پایین بیاید بعضی‌ها به دنبال رهن دادن نیستند و می‌خواهند اجاره بگیرند.

 وی در ادامه با تاکید بر این که سعی ما این است تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم، گفت: وزارت مسکن از همه‌ی دانشگاهیان و صاحب‌نظران نظرخواهی کرده و نقطه نظرات آنها را درباره‌ی حل مشکلات اجاره بها جویا شده و مطالعاتی را نیز در این راستا انجام داده است.

 بر اساس این گزارش نیکزاد که سرپرستی وزارت راه را نیز برعهده دارد در مواجهه با سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه یکی از نمایندگان مطرح کرده که در حوزه‌ وزارت راه کارهای ما انجام نمی‌شود، گفت: هیچ نماینده و مسئولی را به خاطر ندارم که تماس گرفته باشد و من پاسخگو نبوده باشم. وزارت مسکن و راه در حال انجام کارهای خود هستند.

کد خبر 134716
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز