گروه اقتصادی: سیاست‌های پولی بانک مرکزی در بخش مسکن به زیان سپرده گذاران و به سود بانک مسکن تمام می‌شود چه اینکه بانک مسکن 2درصد سود بیشتر از محل پرداخت تسهیلات خرید مسکن در سال 90 دریافت می‌کند.

به گزارش همشهری، بسیاری از سپرده‌گذاران نزد بانک یادشده برای دریافت تسهیلات خرید مسکن همانند سال گذشته روی نرخ سود 11درصد توافق کرده بودند اما الان متوجه می‌شوند که پس از ماه‌ها انتظار باید تسهیلات گران‌تری دریافت کنند که به‌طور مستقیم قدرت خرید آنها را کاهش خواهد داد. این گزارش می‌افزاید: سیاست متناقض بانک مرکزی باعث‌شده تا منتظران دریافت تسهیلات خرید مسکن پس از 18ماه موفق به دریافت تسهیلات 20میلیون تومانی شوند که نسبت به سال گذشته 2میلیون تومان بیشتر شده است اما این میزان افزایش با سود 13درصدی که بانک مسکن از این پس دریافت خواهد کرد، اثر خود را از دست داده و تنها به نفع بانک مسکن خواهد بود تا سپرده‌گذاران این بانک. به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، نرخ سود تسهیلات خرید مسکن از محل حساب صندوق پس انداز مسکن در سال 90 حداکثر 13در صد، نرخ سود تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن حداکثر 14درصد و نرخ سود تسهیلات خرید مسکن از محل حساب پس انداز مسکن جوانان حداکثر 12درصد تعیین گردیده است.

پیش از این و درسال 89، نرخ سود تسهیلات خرید مسکن از محل حساب صندوق پس انداز مسکن 11درصد و نرخ سود تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن حداکثر 14 درصد بود. این گزارش می‌افزاید: بانک مسکن در شرایطی افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن از 11 به 13 درصد را به شعب خود ابلاغ کرده است که در پاسخ به متقاضیان دریافت تسهیلات 20میلیون تومانی خرید مسکن اعلام کرده است: ضوابط و شرایط افزایش سقف تسهیلات خرید از محل حساب صندوق پس انداز مسکن از 180 میلیون ریال به 200 میلیون ریال پس از اخذ تایید بانک مرکزی متعاقبا اعلام خواهد شد.

کد خبر 132335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز