وزیر مسکن با وجود اطمینان نسبت به تثبیت و حتی کاهش قیمت مسکن، نسبت به بازار اجاره‌بها نگرانی‌هایی برای فصل تابستان دارد.

مسکن

علی نیکزاد دیروز گفت: قیمت مسکن در تابستان امسال با توجه به عرضه واحدهای مسکونی طرح مهر و ساخت و سازهای شهری و روستایی دارای ثبات خواهد بود. نیکزاد دیروز با بیان اینکه افزایش وام خرید مسکن تاثیر چندانی در قیمت مسکن نخواهد داشت، افزود: مردم می‌توانند با سپرده‌گذاری در بانک مسکن، تا سقف20 میلیون تومان وام خرید مسکن دریافت کنند.
به گزارش ایسنا، نیکزاد اما با تاکید بر اینکه کاهش نرخ سود بانکی تاثیری در افزایش اجاره‌بها ندارد، گفت: بسته سیاستی حاکم بر مسکن مهر در زمین، خدمات فنی ـ مهندسی، شهر و روستا و بافت فرسوده ادامه خواهد داشت.

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: هر چند معتقدیم که در بخش اجاره بها باید مراقبت لازم صورت گیرد. وی تصریح کرد: بسته سیاستی اجاره‏بها نهایی شده و ان‏شاءالله در تابستان اجرایی می‌شود.
وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مسکن مهر اختصاص یافته است، گفت: سهم بخش مسکن در کاهش تورم 28 درصد بوده است.
به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد همزمان با 21 فروردین سالگرد صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر افتتاح حساب 100 و تاسیس بنیاد مسکن گفت: در اوایل اعطای تسهیلات مسکن مهر عده‌ای معتقد بودند که این تسهیلات باعث ایجاد تورم می‌شود اما نرخ تورم تک رقمی شد و اقتصاددانان سهم بخش مسکن در تک رقمی شدن تورم را 28 درصد دانستند.

کد خبر 131970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز