هفته آخر لیگ دسته اول فوتبال کشور امروز (دوشنبه) در شرایطی برگزار می‌شود که برخلاف گروه یک، مسابقه‌های تیم‌های بالای جدول گروه دوم با حساسیت‌ ویژه‌ای دنبال خواهد شد.

بوناچیچ،‌بگوویچ و سنجری امیدوارند که امروز تیمشان به طور مستقیم به لیگ برتر صعود کند

در گروه اول صعود داماش گیلان به لیگ برتر قطعی شده است، اما در گروه دوم 3 تیم45 امتیازی شانس صعود به لیگ برتر را دارند‌‌. مس سرچشمه کرمان، صدرنشین گروه دوم با تفاضل گل 19 در ساری به مصاف تیم صنعت این شهر خواهد رفت. صنعت ساری با قرار گرفتن در رده هفتم جدول، ‌ نه شانسی برای قهرمانی دارد و نه خطر سقوط به لیگ دسته دوم را احساس می‌کند.

همین موضوع کار مردان احمد سنجری را راحت‌تر خواهد کرد. سنجری، سرمربی مس سرچشمه درباره این مسابقه می‌گوید: «سرچشمه از نظر روحی و روانی در آمادگی کامل به سر می‌برد و به شناخت دقیق از نحوه بازی بازیکنان تیم صنعت ساری رسیده‌ایم. باید حریف را شکست دهیم و با این هدف به دیدار این تیم می رویم.» او تاکید می‌کند: «با تلاش بازیکنان به لیگ برتر صعود خواهیم کرد.» اگر سرچشمه 3 امتیاز مسابقه امروز را به دست بیاورد، به صورت مستقیم به لیگ برتر صعود خواهد کرد، زیرا تیم آلومینیوم هرمزگان، تیم دوم جدول با تفاضل گل 8 فاصله زیادی با مس سرچشمه دارد و بعید است که آلومینیوم بتواند در روز آخر لیگ دسته اول کشور تفاضل گلی بهتر از مس سرچشمه به دست بیاورد. این تیم در کرمانشاه میهمان شیرین فراز است و با پیروزی آلومینیوم و باخت یا تساوی مس سرچشمه، اولین تیم هرمزگانی صعود کننده به لیگ برتر خواهد بود. شیرین فراز نیز برای بازی در هفته آخر لیگ دسته اول احتمالا انگیزه خاصی را دنبال نخواهد کرد، زیرا با قرار گرفتن در رده ششم جدول شرایطی مشابه تیم صنعت ساری مقابل مس سرچشمه خواهد داشت. 2 تیم شیرین فراز و صنعت ساری اما نقش بسیاری در تعیین 2 تیم صعود کننده گروه دوم خواهند داشت.

در عین حال، گسترش فولاد تبریز با 45 امتیاز و تفاضل گل 5 دیگر تیمی است که برای صعود مستقیم به لیگ برتر شانس زیادی دارد. این تیم به دلیل تفاضل گل کمتر شانس کمتری نسبت به 2 تیم اول و دوم جدول دارد؛ تیمی که امروز مسابقه سختی با ابومسلم، تیم چهارم جدول خواهد داشت. گسترش فولاد تنها در حالتی صعود می‌کند که امروز برنده شود و مس سرچشمه و آلومینیوم هرمرگان امتیاز از دست بدهند. ابومسلم با 42 امتیاز در اندیشه صعود مستقیم به لیگ برتر نیست و هدف مردان علی حنطه صعود به پلی‌آف است. حنطه، سرمربی ابومسلم درباره رویارویی با گسترش فولاد می‌گوید: «تقابل ابومسلم با گسترش فولاد تبریز مثل مقابله‌ مسلسل با تانک است. گسترش فولاد دارای نفرات بسیار خوب و قدرتمندی بوده و آنالیز و ارزیابی مورد نیاز را از این تیم داشته‌ایم، ضمن اینکه تیم حریف برای پیروزی در این دیدار به هر یک از بازیکنانش وعده پاداش 30 میلیون تومانی داده است.» این مسابقه البته در تبریز برگزار می‌شود و گسترش فولاد امید بسیاری دارد که حداقل بتواند راهی مرحله پلی‌آف شود.

پلی‌آف لیگ دسته اول

2 تیم‌ دوم گروه اول و دوم لیگ دسته اول کشور برای تعیین سومین تیم صعود کننده به لیگ برتر مقابل هم قرار خواهند گرفت. در گروه اول که صعود داماش گیلان قطعی شده است، دیگر تیم‌های بالای جدول تنها به امید صعود به مرحله پلی‌آف امروز به میدان خواهند رفت. مقاومت سپاسی شیراز با 41 امتیاز تیم دوم جدول گروه دوم است و شهرداری یاسوج با 38 امتیاز تیم سوم جدول. امروز این دو تیم برای صعود به مرحله پلی‌آف رقابت سختی خواهند داشت. مقاومت سپاسی که شانس بیشتری دارد، میهمان داماش گیلان خواهد بود و اگر از صدرنشین گروه دوم امتیاز بگیرد، قطعا به مرحله پلی‌آف می‌رود. اما با توجه به اینکه تفاضل گل مقاومت 7 است و تفاضل گل شهرداری یاسوج 2، تیم شیرازی در صورت شکست هم می‌تواند با توجه به تفاضل گل بهترش به رسیدن به پلی‌آف امیدوار باشد. شهرداری یاسوج نیز امروز میهمان نفت مسجد سلیمان است.

کد خبر 134448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز