همشهری‌آنلاین: یک روز بعد از ارسال نامه وزیر ارشاد به رئیس‌جمهور و پیشنهاد ساخت نمایشگاه کتاب در منطقه چیتگر ،معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: منطقه چیتگر فضایی برای نمایشگاه ندارد و ساخت نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب تا سال 92 به پایان می‌رسد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر،سیدهادی ایازی معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در بازدید شامگاه روز 15 اردیبهشت از نمایشگاه کتاب  با اشاره به اینکه این خبر را از طریق رسانه‌ها شنیده است، عنوان کرد: پارک چیتگر محل مناسبی برای ساخت نمایشگاه نیست. اصلا زمینی در آن منطقه برای نمایشگاه وجود ندارد و آیا قرار است درخت‌های جنگل چیتگر قطع و جای آن نمایشگاه ساخته شود؟

وی ادامه داد: در سال 89 کلنگ ساخت نمایشگاه توسط وزیر مسکن در منطقه پرند زمین زده شد و ما هم در شهرداری کلنگ ساخت "شهر آفتاب" را در نزدیکی حرم مطهر امام (ره) زدیم که روند اجرایی و ساخت خود را طی می‌کند و قرار است سال 92 نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شود. مگر چند مکان قرار است به نمایشگاه کتاب اختصاص یابد؟

معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد: "شهر آفتاب" به دلیل داشتن شبکه بزرگراهی، مترو و فضای وسیع بهترین محل برای احداث نمایشگاه کتاب است، در حالی که دسترسی به پارک چیتگر سخت است.

ایازی در پایان با گلایه مطرح کرد: دولت اگر پولی دارد، همه را به یک نمایشگاه اختصاص دهد و یا شهرداری را در راه‌اندازی مترو در پرند یاری دهد.

حال باید دید با اعلام رسمی مواضع مسئولان شهرداری، واکنش دست‌اندرکاران دولت به عنوان متولی نمایشگاه کتاب که سال‌هاست زیر تیغ انتقاد هستند، چیست. آنها سال‌هاست با این سئوال روبرو هستند که چرا نمایشگاه کتاب را در مصلی برگزار می‌کنید و چرا هنوز نتوانسته‌اید مکانی در شان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور که در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، پیدا کنید؟

کد خبر 134287
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز