متن فهرست افراد تحت پوشش برنامه پزشک خانواده هنوز از طرف دانشگاه‌های علوم پزشکی در اختیار صندوق تامین اجتماعی قرار نگرفته است.

پزشک خانواده

رحمت‌الله حافظی، مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی به وظیفه خود در این رابطه به بهترین نحو عمل کرده اما هنوز لیست افراد تحت پوشش برنامه پزشک خانواده از طرف دانشگاه‌های علوم پزشکی در اختیار تامین‌اجتماعی قرار نگرفته است. حافظی بر آمادگی کامل تامین اجتماعی برای همکاری و اجرای موفقیت‌آمیز برنامه پایلوت پزشک خانواده در استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد و گفت: ادارات کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی این سه استان آماده همکاری برای اجرای این برنامه هستند و در این راستا اعتبارات لازم نیز در اختیار این سه استان قرار گرفته است.

500 هزار دفترچه

صمدالله فیروزی، سرپرست معاونت امور اجتماعی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی نیز در این باره گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته بیش از 500 هزار دفترچه بیمه ویژه طرح پزشک خانواده در 3 استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و چهارمحال‌وبختیاری صادر و توزیع شده است.وی با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده ازجمله طرح‌هایی است که می‌تواند در اجرای برنامه‌های سلامت مؤثر باشد، افزود: وزارت رفاه و وزارت بهداشت، 2 وزارتخانه‌ای هستند که در اجرای طرح پزشک خانواده دارای وظایف تعریف‌شده‌ای هستند و البته تعامل خوبی بین این دو وزارتخانه وجود دارد. وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت و درمان هر کدام در اجرای طرح پزشک خانواده به‌ترتیب 65درصد و 35درصد از اعتبارات این طرح را تأمین می‌کنند.

کد خبر 134239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز