بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سه‌شنبه، با حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور، در محل مصلای بزرگ حضرت امام‌خمینی‌(ره) گشایش می‌یابد.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مراسم آغازین این دوره از نمایشگاه ساعت 5 عصر آغاز می‌شود. در این دوره از نمایشگاه حدود 4‌هزار ناشر ایرانی و خارجی بیش از 400‌هزار عنوان کتاب را در فضایی به وسعت 120‌هزار متر مربع عرضه می‌کنند. بیش از 2هزار و 300 ناشر داخلی و هزار و 600 ناشر خارجی از 67‌کشور جهان، بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی خاورمیانه را در تهران رقم می‌زنند. نمایشگاه از صبح چهارشنبه 14‌اردیبهشت پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود و 24‌اردیبهشت به کار خود پایان می‌دهد. مدیر کمیته روابط عمومی نمایشگاه کتاب تهران نیز از استقبال گسترده رسانه‌های داخلی و خارجی از بیست‌وچهارمین نمایشگاه خبر داد.

سید مهدی جعفری با اشاره به اعلام آمادگی نمایندگان رسانه‌های مختلف خبری و اطلاع‌رسانی برای پوشش این رویداد مهم فرهنگی گفت: تاکنون حضور500نماینده از رسانه‌های خبری، اطلاع‌رسانی، رادیویی و تلویزیونی در این رویداد مهم قطعی شده است. به گفته وی حضور گزارشگران و برنامه‌سازان 11شبکه رادیویی و 7شبکه تلویزیونی داخلی به کمیته روابط عمومی اعلام شده و برای استقرار آنها در مکان‌های مناسب هم تدارکات لازم صورت گرفته است. در همین حال بخش بین‌الملل بیست‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران امسال شاهد حضور گسترده ناشران کشورهای مختلف اروپایی، آمریکایی، عربی و اسلامی است که تازه‌ترین آثار خود را در همه زمینه‌ها عرضه خواهند کرد.

در نمایشگاه کتاب امسال علاوه بر کشورهای اسلامی لبنان، سوریه، عراق، عربستان، امارات متحده عربی، قطر، کویت، عمان، اردن و بحرین، ناشران کشورهای اروپایی از انگلستان، آلمان، بلژیک، اسپانیا، سوئیس و اتریش هم حضور فعالی دارند. همچنین ناشران کشورهای ایتالیا، فرانسه، هند، ژاپن، کره‌جنوبی، مالزی، اندونزی، چین و تونس هم در نمایشگاه امسال تازه‌ترین آثار خود را عرضه خواهند کرد. کشورهای عضو اکو هم که شامل افغانستان، پاکستان، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان می‌شوند علاوه بر حضور در بخش بین‌الملل، برپایی نشست‌هایی درباره فرهنگ و هنر خود را در برنامه دارند.

کد خبر 134024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز