مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیران برنامه ناسا اعلام کردند که این سازمان برای پرتاب مجدد شاتل فضایی «اندیور» به یک هفته زمان دیگر برای انجام تعمیرات نیاز دارد که فرصت آخرین پرتاب این شاتل را تا هشت می (18 اردیبهشت) به تاخیر می‌اندازد

شاتل اندیور

به گزارش ایسنا، درپی این اطلاعیه، شش مسافر این کیهان‌پیما به مقر ناسا در هوستون بازگشتند.

این فضانوردان به فرماندهی مارک کلی، تا اواخر روز شنبه امید داشتند که روز دوشنبه پرواز می‌کنند؛ اما ناسا به محض روشن شدن، به دلیل نیاز بیشتر این شاتل به تعمیرات اساسی در بخش گرم‌کن آن، پرواز را به تعویق انداخت.

این مشکل مانع پرتاب این شاتل به فضا در روز جمعه شد و این در حالی بود که در آن روز باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و خانواده‌اش نیز در میان جمعیت ناامید حضور داشتند.

آلارد بوتل، سخنگوی ناسا اعلام کرد، کارشناسان فنی قرار است یک جعبه کلید مشکوک را در محفظه موتور تعویض کنند. در صورت انجام این کار، شاتل برای دو روز آزمایش خواهد شد.

به گفته این سخنگو هنوز روز معینی برای پرتاب این شاتل معین نشده اما با توجه به کارهای تعمیری، اندیور احتمالا در اواخر هفته پرواز می‌کند.

در این میان تنها مساله پیچیده، پرتاب برنامه‌ریزی شده یک ماهواره نظامی در روز جمعه است. ناسا ابتدا باید به موشک بدون سرنشین «اطلس پنج» اجازه پرتاب داده و سپس بعد از مدتی اندیور را به سوی ایستگاه بین‌المللی روانه کند.

موشک «اطلس پنج» قرار است در روز شش مه از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال به فضا پرتاب شود.

شاتل اندیور قرار است در آخرین سفر خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی شش فضانورد را به همراه یک محموله دو میلیارد دلاری اخترفیزیک برای بررسی ماده تاریک و سایر اسرار کیهان با خود همراه کند.

این ماموریت که STS-134 نام دارد، بیست و پنجمین و آخرین سفر شاتل اندیور به فضا پیش از بازنشستگی و انتقال به موزه کالیفرنیا است.

 

کد خبر 133999
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز