همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صحت خبر کشته شدن بن لادن ابراز تردید کرد و این موضوع را بهانه‌ای برای کسب امتیاز ایجاد یک پایگاه ثابت در افغانستان از سوی آمریکایی‌ها خواند.

علاء الدین بروجردی در حاشیه جلسه علنی مجلس و در جمع خبرنگاران در رابطه با خبر کشته شدن بن لادن گفت:‌ ابتدا باید بگویم که نمی‌دانم چقدر این خبری که از سوی آمریکایی‌ها منتشر شده است، صحت دارد زیرا آنها بارها اعلام کرده‌اند بن لادن کشته شده است.

وی در عین حال افزود: مسئله بن لادن موضوعی است که آمریکایی‌ها مورد بهانه قرار داده و به افغانستان حمله کردند.

بروجردی با اشاره به حضور نیروهای نظامی 47 کشور در افغانستان گفت: عملاً آنها یک کشور اسلامی را اشغال کرده اند و آمریکا نیز به همین بهانه به دنبال کسب امتیاز ایجاد یک پایگاه ثابت در این کشور است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: آنها پیشنهاد انعقاد قرارداد امنیتی را با افغانستان ارایه کردند ولی با شناختی که ما از مردم افغانستان داریم و از سابقه ای که آنها در مقابل اشغال اتحاد جماهیر شوروی از خود نشان دادند، فکر نمی‌کنم افغانها اجازه تداوم اشغال در این کشور را بدهند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با تعیین غرامت برای جنگ عراق و کویت و عدم پرداخت غرامت از سوی عراق به ایران نیز گفت: میزان غرامت چیزی است که در خلال گفتگوها تعیین شده و شکل می‌گیرد ولی اصل دریافت غرامت جنگی از عراق را هیچکس نفی نکرده است.

 

کد خبر 133990
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز