چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد رئیس جمهوری آ‌مریکا قرار است تغییرات در تیم امنیتی خود را که مدتی است رسانه‌ها درباره آن گمانی زنی می‌کنند، اعلام کند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، بر اساس اعلام برخی مقامات دولت آمریکا پیش بینی می‌شود باراک اوباما تغییرات در تیم امنیتی خود را بزودی اعلام کند که شامل سفیر جدید آمریکا برای افغانستان نیز می‌شود.

این مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند چهار انتصاب جدید تا پنجشنبه اعلام خواهد شد.

انتظار می‌رود در این انتصاب‌ها نامی از جانشین "رابرت گیتس" وزیر دفاع آمریکا که گفته می‌شود قصد کناره گیری دارد، مطرح شود.

اما مشاوران بلند پایه کنگره آمریکا اعلام کردند که دولت آمریکا هنوز کمیته‌های مرتبط با امنیت ملی را از تصمیمات جدید خود مطلع نساخته است.

واشنگتن پست ادامه داد: اما مقامات آمریکایی اعلام کردند که "رایان کراکر" که در سال 2009 بعد از سفارت آمریکا در عراق بازنشست شد احتمالا جایگزین "کارل ایکنبری " سفیر کنونی آمریکا در کابل خواهد شد.

گفته می‌شود تا کنون به کراکر چندین سمت پیشنهاد شده بود که با مقاومت وی روبر شد اما اخیرا با اوباما دیداری خصوصی داشته است.

رسانه‌های آمریکایی اعزام کراکر به افغانستان و خدمت در کنار پترائوس را به روزهایی شبیه می‌دانند که این دو در بغداد یکی در سفارت آمریکا و دیگری در مقر فرماندهی نیروهای آمریکایی مشغول به کار بودند.

کناره گیری گیتس نیز چند ماهی است در رسانه‌ها و محافل سیاسی آمریکا مورد بحث قرار می‌گیرد اما بحثی که اکنون مطرح است این است که آیا تغییرات مورد نظر یک جا اعلام شود یا اینکه به صورت متوالی در یک دوره زمانی اعلام گردد.

بر اساس اعلام منابعی در وزارت دفاع آمریکا نامزد برجسته برای جایگزینی گیتس "لئون پانتا" رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) است.

پترائوس نیز که در افغانستان به همکاری نزدیک خود با سازمان سیا که در عراق آن را شروع کرده بود ادامه داد ماه گذشته به عنوان جایگزین احتمالی برای مدیریت سازمان سیا مطرح شد.

همچنین گفته شده است که ژنرال "جان آلن " معاون فرماندهی مرکزی آمریکا احتمالا به جای پترائوس به عنوان فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان برگزیده خواهد شد.

تغییرات امسال همچنین شامل جابجایی دریادار "مایکل مولن " رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خواهد بود که دومین دوره دوسالانه خدمتش در ماه سپتامبر پایان می‌یابد. اما مقامات آمریکایی اعلام کردند بعید است این سمت در اعلام جابجایی‌های جدید کاخ سفید جایی داشته باشد.

تغییرات تیم امنیتی اوباما در حالی اعلام خواهد شد که با انتقادات فراوانی روبرو بوده است چرا که آمریکا از یک سو قرار است تا اواخر سال 2011 از عراق خارج شود و از سوی دیگر نیروهای آمریکایی در افغانستان بدون هیچ دستاوردی در حال جنگ فرسایشی هستند.

کد خبر 133594
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز