سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

حالا کار نداریم که واقعا «دیگ به دیگ می‌گوید روت سیاه» یا به تعبیر برخی می‌گوید «ته‌دیگ» اما در تایید همین ضرب المثل، یکی نیست به بعضی‌ها بگوید بر فرض که همسایه شما با فرهنگ آپارتمان‌نشینی ناآشناست و مثلا شارژ نمی‌دهد، شما چرا ساعت 12‌شب در راهرو هوار می‌کشید و دعوا می‌کنید.

اگر مدیر ساختمان هستید که دیگر بدتر. برای گرفتن حقوق اهالی ساختمان نباید برخی دیگر از حقوق آنها را زیر پا بگذارید و آرامش آنان را سلب کنید. اگر هم همسایه‌ هستید که به قول معروف باید جواب بدهید که سر پیاز هستید یا ته پیاز؟ ساختمان مدیر دارد و این امور به وی مربوط می‌شود. بالاخره اگر کمی برای حقوق دیگران ارزش قائل هستیم باید در وهله نخست آرامش همسایه‌ها را بر هم نزنیم. بهتر است از زبان شهروندان همین‌جا به این نکته نیز اشاره کنیم که سروصدا کردن در راهرو‌ها به دعوا محدود نمی‌شود. زیرا برخی ساکنان عادت دارند در راهرو‌ها با صدای بلند صحبت کنند و این کار نیز دست‌کمی از دعوا کردن ندارد.

بن‌بست‌های جدید

‌اگر کیمیا بودن جای پارک و بی‌توجهی راننده‌ها به قوانین راهنمایی و رانندگی همین‌طور به روال افزایشی خود ادامه دهد شاید تا چندی دیگر این اتفاقی را که در تصویر مشاهده می‌کنید در بسیاری از خیابان‌ها ترافیک‌‌های سنگینی رقم بزند. از سوی دیگر تعدادی از راننده‌‌ها نیز با باقی گذاشتن شماره تلفن خود روی داشبورد به حرکت خود جنبه اخلاقی نیز می‌دهند. حال آنکه هر نوع مسدود کردن مسیر خودرو‌ها و رهگذران مصداق بارز بی‌توجهی به حقوق دیگران است. به طور حتم راننده‌های گذری یا راننده‌هایی که می‌خواهند به پارکینگ خود رفت و آمد کنند وظیفه‌ ندارند پیاده‌شوند و بعد از خواندن شماره تلفن راننده متخلف با وی تماس بگیرند.

خارج از وظیفه

به محض گرم‌شدن هوا بازار آب‌زرشکی‌ها و فروشنده‌های هله‌هوله کنار مدرسه‌ها گرم می‌شود. دانش آ‌موزان نیز ممکن است برخلاف توصیه‌های والدین و اولیای مدرسه پول توجیبی خود را صرف خرید این مواد‌غذایی غیربهداشتی کنند. اما در برخی مناطق شهر که کسی حریف این فروشنده‌ها نمی‌شود، خود اولیای مدرسه برای تاکید بیشتر بر حفظ سلامت دانش‌آ‌موزان ‌بعد از تعطیلی مدرسه به این مناطق سرکشی می‌کنند تا به صورت حضوری نیز دانش آموزان را از این خرید‌ خطرناک دور کنند. به هرحال جا دارد تا از زحمات این افراد که حتی خارج از حیطه وظیفه خود، احساس وظیفه می‌کنند تشکر کنیم.

از سردرد تا دردسر

‌ اگر خیلی سر به هوا باشید یا زیادی سر به زیر ممکن است ابتدا دچار سردرد شوید و بعد از آن برای پرداخت هزینه‌های درمان خود دچار دردسر‌های گوناگون. می‌پرسید چه ربطی دارد؟ ربطش این است که چنانچه در پیاده‌رویی که در تصویر مشاهده می‌کنید مشغول راه رفتن باشید و سربه‌هوا یا سر به زیر باشید صاف با این میله برخورد کرده و ممکن است سرتان بشکند و راهی بیمارستان نیز بشوید. اما اگر مستقیم حواستان جمع مسیر باشد این احتمال کاهش می‌یابد؛ هرچند نصب کننده‌های چنین داربست‌هایی نیز باید به جای وصل کردن پارچه به این داربست‌ها، به فکر جمع‌آوری آن باشند.

کد خبر 133540

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز