یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

‌با اینکه از قدیم‌ گفته‌اند: «بار کج به‌منزل نمی‌رسد» اما هر از چند گاهی باید در همین ستون تصویر برخی بی‌توجهی‌ها به این مورد را درج کنیم.

حمل بار تهران

البته در ضرب‌المثل یاد‌شده، بارکج به هر فکر و دیدگاه نامناسبی نیز اطلاق می‌شود اما مصداق واقعی بارکج همین جابه‌جایی‌هایی است که تعدادی از شهروندان با خودرو انجام می‌دهند. برای نمونه این کولری را که روی صندوق خودرو مشاهده می‌کنید منتظر یک تکان شدید است تا همان چند طناب نازک را پاره کرده و روی زمین بغلتد. این غلت‌زدن‌ها نیز در بسیاری از موارد موجب بر هم خوردن تمرکز راننده‌های دیگر و گاهی نیز بروز تصادف می‌شود. البته پلیس بلافاصله با چنین تخلفاتی برخورد لازم را انجام می‌دهد. با وجود این معلوم نیست چرا تعداد چنین تخلفاتی روز به روز بیشتر می‌شود و کمتر راننده‌ای از جریمه‌های یاد‌شده هراسی به دل راه می‌دهد. به هر حال راننده‌های محتاط فقط به خاطر فرار از جریمه پلیس از این اقدام خودداری نمی‌کنند بلکه به خاطر حفظ سلامت خود و دیگران نکات ایمنی در رانندگی را مد نظر می‌گیرند.

قلیان مسافرتی

استفاده از پیک‌نیک و دیگر وسایل گرمایشی در خودرو کم بود، قلیان مسافرتی هم به آن اضافه شد. حال آنکه چنانچه صفحه حوادث روزنامه‌ها را ورق بزنید با مواردی روبه‌رو می‌شوید که استفاده از چنین وسایلی در خودرو منجر به بروز حادثه شده است. حوادثی که گاه به هیچ‌وجه جبران‌پذیر نیستند. تمام این ریسک‌های غیر ضروری در حالی صورت می‌گیرد که در خودروی همین راننده‌های یاد‌شده وسایل ضروری که باید در هر خودرویی موجود باشد یافت نمی‌شود. برای‌نمونه کارشناسان توصیه می‌کنند هنگام مسافرت وسایلی همچون کپسول اطفای حریق، چراغ‌قوه، تابلوی شبرنگ احتیاط، شمع برای مواقع ضروری، سیم بکسل و جعبه کمک‌های اولیه در خودرو موجود باشد. بهتر است برای هر سفر درون‌شهری یا برون‌شهری به اولویت‌ها، بیشتر اهمیت بدهیم تا وسایل خطرناک.

آش کشک خاله

‌اگر در اطراف میدان تجریش تهران آش‌رشته خورده باشید شاید این عقیده را تایید کنید که اغلب این آش‌ها مزه و کیفیت خوبی دارند. ممکن است این کیفیت مناسب به علت رقابتی بودن بازار فروش آش در این محدوده یا علل دیگر باشد اما مهم این است که شهروندان کمتر از این اغذیه‌فروشی‌ها ناراضی بیرون می‌آیند. همین مورد در برخی نقاط شهر درست برعکس است. به‌طوری که مشتری پس از اینکه قاشق اول از آش را در دهان می‌گذارد به اشتباهی که کرده است پی می‌برد. هنگامی که در مورد مانده بودن و بی‌کیفیت بودن آش نیز به مغازه‌دار اعتراض می‌کند متوجه می‌شود که فقط آش کشک خاله نیست که «بخوری پاته، نخوری پاته» بلکه هزینه این آش نیز پای فرد حساب می‌شود. به هر حال بهتر است اتحادیه مربوط، به نحوه ارائه خدمات این صنف نظارت بیشتری داشته باشد.

برچسب توقف ممنوع

‌آن‌قدر خودروها در پیاده‌رو پارک کردند که آخر برخی مجبور شدند برچسب توقف ممنوع را روی کف پیاده‌رو هم بچسبانند. البته این برچسبی که در تصویر مشاهده می‌کنید به‌احتمال زیاد از سر دلسوزی برای عابران پیاده در کف پیاده‌رو نصب نشده است بلکه از همین برچسب‌های تبلیغاتی است؛ برچسب‌هایی که شرکت‌ها تصور می‌کنند به وسیله آنها به شهروندان لطف می‌کنند. این در حالی است که گاهی ساختمان‌هایی در سطح شهر دیده می‌شوند که روی در و دیوارشان آنقدر از همین برچسب‌های توقف ممنوع و البته از نوع تبلیغاتی‌شان روی هم چسبیده شده‌اند که نمای ساختمان را حسابی زشت کرده‌اند. به‌هرحال باید توجه داشته باشیم که هم پارک در پیاده‌رو و هم چسباندن برچسب‌های آگهی در چنین مکان‌هایی غیرقانونی است.

کد خبر 133304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز