چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

شنا در خلاف جهت رودخانه موردی است که بسیاری به آن علاقه دارند.

استخر

اما شنا در خلاف جهت استخر دیگر نوبر است. اگر اهل شنا در استخر باشید می‌دانید که شنا در بسیاری از استخر‌ها فقط در عرض مجاز است و شناگران نباید با شنا در طول استخر مزاحم دیگران شوند. اما هما‌ن‌طور که پیش از این نیز یاد شد تعدادی از شناگران، علاقه خاصی به شنا در خلاف جهت دارند. با این کار مدام مسیر شنای افرادی را که در عرض شنا می‌کنند قطع کرده و گاهی کار به برخورد‌های اتفاقی و جاری‌شدن خون از بینی افراد هم می‌‌رسد. گروه دیگری نیز استخر‌های عمومی را با استخر مسابقات واترپلو اشتباه می‌گیرند. این افراد با یک توپ نه چندان سبک شروع به بازی می‌کنند و نگاه‌های سنگین دیگران نیز هیچ تاثیری روی آنها ندارد. البته در این مواقع بهتر است نجات‌غریق‌ها وارد عمل شده و در مورد ممنوعیت این بازی‌ها در استخر به افراد تذکر بدهند.

شوخی لامپ‌ها

اگر وارد اتاق پرو یک مغازه فروش پوشاک شده‌اید و مدام برق قطع و وصل می‌شود تصور نکنید که لامپ یا مغازه‌ دار با شما شوخی‌‌اش گرفته است. به احتمال زیاد شما در مقابل دستگاه‌های فتوسل هستید که لامپ‌های آن فقط با حرکت شما روشن می‌شوند. اما مشکل اینجاست که تجهیزات برخی از این لامپ‌ها را به درستی تنظیم نمی‌کنند. به طوری که مدت زمانی که لامپ باید روشن بماند بسیار کم تعریف می‌شود و مشتری مجبور است مدام در اتاق پرو تکان بخورد. این اواخر صرفه‌جویی‌ای که با استفاده از دستگاه‌های یاد شده حاصل می‌شود باعث شده در سرویس‌های بهداشتی بسیاری از اداره‌ها و سازمان‌ها نیز از این وسیله مفید استفاده شود. اما مشکلات یاد‌شده در تعدادی از این سازمان‌ها نیز مشاهده می‌شود. به هر حال بهتر است چنانچه از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم زمان روشنایی آنها را متعادل‌تر کنیم. به طوری که نه زیاد روشن بمانند و نه برای روشن ماندن هر لحظه افراد مجبور به حرکت شوند.

بار عمودی

می‌گویند بار کج به مقصد نمی‌رسد برخی می‌گویند ما که داریم بار راست را حمل می‌کنیم؛ حالا با هر وسیله و هر اندازه‌ای که می‌خواهد باشد. برای نمونه با نزدیک شدن به روزهای گرم تابستان بازار سازندگان و نصاب‌های توری‌های در‌های آلومینیومی حسابی داغ می‌شود اما در این بین، برخی از نصاب‌ها به‌گونه‌ای در و پنجره‌های توری را با موتور حمل می‌کنند که هم جان خود و سایر راننده‌ها را به خطر می‌اندازند و هم جای هیچ تضمینی برای اینکه در و پنجره را سالم به مقصد برسانند باقی نمی‌گذارند. بالاخره اگر قرار باشد راکب موتورسواری دری 2متری را خیلی راست و صاف روی موتورهم نگه دارد باز هم وزش بادی یا عبور از روی یک‌دست‌انداز کافی است تا در و موتور و وی را یکجا از حالت عمودی به افقی در بیاورد. بهتر است موتورسواران اینچنینی برای شیوه جابه‌جایی بار تجدید نظر کنند تا ضرر و زیانی را به خود و دیگران وارد نکنند.

اولویت کلید بر گوشی

اینکه هفته‌ای یکبار بچه همسایه به خاطر نداشتن کلید در‌های ورودی ساختمان، زنگ شما را به صدا در آورد یک طرف و اینکه چند روز بعد همان بچه با وجود داشتن گوشی تلفن همراه باز هم زنگ در خانه شما را بزند طرف دیگر. ربط موضوع این است که برخی والدین دانش آموزان با وجود خرید گوشی تلفن همراه برای فرزند دبستانی خود باز هم فراموش می‌کنند یا اهمیت نمی‌دهند که وی باید کلید در‌های ورودی ساختمان را هم داشته باشد تا در نبود آنها مدام زنگ واحد‌های دیگر را نزند.

کد خبر 133616

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز