علیرضا منصوریان امروز به‌عنوان سرمربی تیم امید ایران انتخاب خواهد شد.

فوتبال

به گفته دبیر کمیته ملی المپیک توافقات نهایی با دستیار سابق افشین قطبی در تیم ملی صورت گرفته و منصوریان به‌عنوان سرمربی جدید تیم امید با این تیم همکاری خواهد کرد. بهرام افشارزاده به همشهری می‌گوید: «خوشبختانه مذاکره برای انتخاب سرمربی تیم امید امیدوارکننده بوده و فکر نمی‌کنم که دیگر مشکلی از بابت کادرفنی این تیم وجود داشته باشد. آقای منصوریان پیشنهاد مربیگری تیم امید را پذیرفته ولی هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده است.»

پیش‌تر گفته می‌شد حمید استیلی سرمربی تیم امید خواهد شد که در آخرین لحظه سرمربی سابق شاهین بوشهر از پذیرفتن مربیگری تیم امید منصرف شد. آیا این اتفاق برای علیرضا منصوریان هم می‌افتد؟ دبیر کمیته ملی المپیک تاکید می‌کند: «امروز وضعیت کادرفنی مشخص می‌شود و آقای منصوریان به‌عنوان سرمربی، کارش را به‌زودی با تیم امید شروع می‌کند. بعید است که اتفاق خاصی بیفتد و مطمئنا او سرمربی است.»

دبیر کمیته ملی المپیک در روزهای گذشته به فدراسیون فوتبال هشدار داده بود هر چه زودتر تکلیف کادرفنی تیم امید را برای حضور در مقدماتی المپیک مشخص کنند؛ موضوعی که واکنش فدراسیون فوتبال را برانگیخت. همه این اتفاق‌ها در شرایطی بود که در روزهای گذشته همکاری کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال ظاهرا نتیجه داده است. در جلسه‌ای که در دفتر بهرام افشارزاده برگزار شد، نفراتی چون علی کفاشیان و فریدون معینی از فدراسیون حضور داشتند و ظاهرا در همانجا حضور علیرضا منصوریان قطعی شده است. افشارزاده ادامه می‌دهد: «در این جلسه آقای کفاشیان هم حضور داشت و همه چیز با هماهنگی طرفین صورت گرفت. می‌توانید از آقای کفاشیان هم سؤال کنید و ببینید که منصوریان انتخاب طرفین بوده است و همه راضی هستند.»

قبل از انتشار این خبر بحث حضور فلمینگ مربی دانمارکی در تیم امید مطرح بود. کمیته ملی المپیک نیز از حضور مربیان خارجی در تیم امید استقبال کرده بود و به نوعی مخالف حضور مربیان ایرانی در کادرفنی این تیم بود. بنابراین، انتخاب مربی ایرانی برای تیم امید تغییر رویکرد کمیته ملی المپیک را هم تایید می‌کند. دبیر کمیته ملی المپیک درباره موضوع فلمینگ می‌گوید: «وقتی که قرار است منصوریان سرمربی تیم امید شود، دیگر بحث مربیگری فلمینگ منتفی است. در هر صورت ما از انتخاب منصوریان راضی هستیم.» در عین حال، به گزارش ایسنا کارلوس کی‌روش مشغول ارزیابی کارنامه مربیان ایرانی است و تا پایان این هفته سرمربی این تیم را معرفی خواهد کرد. این خبرگزاری در ادامه یادآور می‌شود این مربی که با سپردن سرمربیگری تیم امید به دن‌گاسپار مخالف بوده ، علاقه‌مند است تا یکی از مربیان ایرانی مسئولیت این کار را داشته باشد. او می‌خواهد با انتخاب چند مربی ایرانی، به هرکدام از آنها مسئولیت‌های فنی را بسپارد تا همه با هم در یک تیم کار کنند. گفته می‌شود کی‌روش با مربیگری علیرضا منصوریان در تیم امید موافق است. اکنون سؤال این است آیا منصوریان می‌تواند تیم امید را به المپیک لندن برساند؟

بهرام افشارزاده به موفقیت تیم امید امیدوار است؛ البته یکی از مشکلات مربیان تیم امید اختلاف کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال است. غلامحسین پیروانی، سرمربی سابق تیم امید همیشه از اختلاف آنها به‌عنوان یکی از مشکلات تیمش نام می‌برد و اینکه ناهماهنگی کمیته ملی المپیک و فدراسیون باعث بروز مشکلاتی برای تیم امید می‌شود. بهرام افشارزاده درباره اینکه آیا بازهم اختلاف این کمیته با فدراسیون به ضرر تیم امید می‌شود، با قاطعیت می‌گوید: «به هیچ عنوان این طور نیست. کی گفته که ما و فدراسیون اختلاف داریم؟ هیچ مشکلی نیست و این‌ صحبت‌ها ساخته برخی روزنامه‌هاست.» تیم امید با حذف تیم امید قرقیزستان در مرحله پلی‌آف به مصاف عراق خواهد رفت. تا نخستین مسابقه تیم امید با عراق 56 روز مانده است.

کد خبر 133303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز