همشهری آنلاین: سیدحسین نقوی حسینی با بیان اینکه شعار جهاد اقتصادی در شرایط فعلی مختصات خاص خود را دارد، بر ضرورت تدوین کامل این مختصات با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی تأکید کرد.

قرآن

سیدحسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک حرکت سیاسی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی بود، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی نظامی سیاسی است که براساس همین آموزه‌ها شکل گرفته و باید تأکید کرد که قرآن مرکز ثقل این نظام است.

وی افزود: نظام تلاش کرده در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از آموزه‌های قرآنی بهره لازم را بگیرد و شرایط کشور را ساماندهی کند. اصولاً رابطه نظام جمهوری اسلامی با مردم نیز براساس قرآن شکل گرفته است.

منتخب مردم ورامین در مجلس قرآن را روح نظام جمهوری اسلامی بیان کرد و با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهاد اقتصادی» اظهار کرد: این نامگذاری یک مختصاتی دارد که ضروری است این مختصات در شرایط فعلی تعریف شده و اقتضائات عملیاتی‌شدن آن را مدنظر داشته باشیم.

نقوی حسینی با تأکید بر اینکه بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی به عملیاتی‌شدن واقعی شعار جهاد اقتصادی منجر می‌شود، گفت: این کار در دوران دفاع مقدس و جهاد دفاعی انجام شد و در این عرصه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی توانستیم هشت سال مقابل دشمنان نظام ایستادگی کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو برخورد شعاری با نامگذاری‌های سالانه را باعث خالی‌شدن آن موضوع از محتوا و دور شدن از اهداف مدنظر دانست و گفت: برخورد شعاری با این موضوعات گناه بزرگی است و ضروری است همه دستگا‌‌‌ه‌ها برای تحقق آن تلاش کنند.

وی اشاره‌ای هم به نقش قوای سه‌گانه در تحقق جهاد اقتصادی کرد و درباره رسالت خانه ملت در این عرصه اظهار کرد: معتقدیم که قوه مقننه در حوزه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون، باید جهاد اقتصادی را به عنوان چارچوب کار خود در نظر بگیرد و در هر طرح و لایحه‌ای ابتدا توجیه اقتصادی آن را مدنظر داشته باشد.

این نماینده مجلس هشتم اضافه کرد: قوه مجریه باید تلاش کند در اجرا مختصات جهاد اقتصادی را را رعایت کند و قوه قضائیه نیز برای اجرای دقیق آن نظارت داشته باشد.

به گفته نقوی حسینی اگر در بستر سیاسی کشور شرایط و زمینه‌ها برای تحقق جهاد اقتصادی فراهم باشد، می‌‌توان انتظار داشت که در اجرا این موضوع به خوبی عملیاتی شود.

وی همچنین وحدت قوا را در این راستا یادآور شد و گفت: همه قوا باید در این ارتباط هماهنگ باشند، وگرنه وجود اختلاف هرگز ما را به اهداف مدنظر نمی‌رساند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان با بیان اینکه برای اینکه یک بسیج عمومی نسبت به موضوعی در کشور ایجاد شود، باید ابتدا فرهنگ‌سازی کرد، گفت: در دفاع مقدس وقتی فرهنگ‌سازی ایجاد شد، ما شاهد حضور گسترده مردم در جبهه‌ها بودیم در این عرصه نیز رسانه‌ برای ایجاد این فرهنگ‌سازی نقش بسیار مهمی بر عهده دارند. 

کد خبر 133124
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز