جمعه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

گویا اگر راننده‌ها هم بخواهند از زیر بار سنگین جریمه‌شدن شانه خالی کنند باز هم جریمه‌ها دست از سر آنها بر نمی‌دارند.

تابلو

برای نمونه رسم بر این است که پلیس با کشیدن پوششی روی تابلو‌های راهنمایی و رانندگی به صورت موقت آنها را از درجه اعتبار ساقط می‌کند. اما به نظر می‌رسد برخی افراد گاهی هوس می‌کنند در این وظیفه پلیس راهنمایی و رانندگی دخالت کنند. آنها با کشیدن یک گونی روی تابلو‌ها برای خود مجوز تردد در آن محدوده را صادر می‌کنند.

این حرکت اغلب از طرف راننده‌های مسیر‌های مسافربری صورت می‌گیرد و ایراد آن علاوه بر نادیده گرفتن قانون، فریب خوردن راننده‌های از همه جا بی‌خبر دیگری است که از آن محدوده عبور می‌کنند. آنها با تصور اینکه تابلوی ورود ممنوعی که روی آن گونی و کیسه‌ مشکی کشیده شده از درجه اعتبار ساقط است، وارد کوچه ‌شده اما هنگام خروج جریمه می‌شوند زیرا پلیسی که در آن‌سوی کوچه ایستاده است از داستان کیسه یا گونی‌ای که روی تابلو است بی‌خبر بوده و به استدلال‌های راننده‌ها نیز به فراخور وظیفه نباید گوش دهد. بنابراین و به نظر شهروندان برای رفع این مشکل بهتر است ماموران راهنمایی و رانندگی به جای کشیدن کیسه پلاستیکی یا گونی روی تابلو‌ها از وسایل و شیوه‌های دیگری استفاده کنند که امکان شبیه‌سازی صحنه برای راننده‌های متخلف کاهش یابد.

عکسبرداری ممنوع

قدیم‌تر‌ها تصور می‌کردیم افزایش تولید و تنوع ساختِ دوربین‌های عکاسی عامل کاهش قیمت این وسیله می‌شود اما کم‌کم باید به این موضوع نیز اذعان کنیم که یکی دیگر از عوامل کاهش قیمت دوربین عکاسی این است که فضاهای مجاز برای عکاسی روز به روز کاهش می‌یابد. برای نمونه پیش از این فقط مکان‌های نظامی و برخی اماکن خاص مشمول قانون «ممنوعیت عکسبرداری» می‌شدند حال آنکه این روز‌ها بسیاری از مغازه‌داران و حتی خود شهروندان نیز از اینکه داخل قاب عکاس باشند، اکراه دارند. به هر حال به نظر می‌رسد چنانچه قوانین مناسبی برای این موضوع وضع نشود ممکن است دایره هنر عکاسی و ثبت وقایع از اینکه هست نیز محدود‌تر شود.

استراحتگاه عابربانکی

در حالی که روز پنجشنبه گذشته جلوی بسیاری از عابربانک‌ها صف‌های‌ بلندی تشکیل شده بود و کار‌های بانکی بسیاری از شهروندان به‌خاطر کُندی شبکه با مشکل مواجه شد اما در عوض روز جمعه جلوی بسیاری از عابربانک‌ها خبری نبود و استراحتگاه یا شاید هم محل درآمدزایی خوبی برای برخی از متکدیان شده بود. البته این عابربانک‌هایی که در اتاقی در بسته واقع شده‌اند فقط در روزهای جمعه تبدیل به محل استراحت این افراد نمی‌شوند. کافی است تا در ساعات پایانی روزهای بین هفته مراجعه‌کننده‌ای بخواهد از در‌های اینگونه عابربانک‌ها خارج شود تا متکدیان از باز شدن در استفاده کنند و داخل اتاق عابربانک بروند. در روز‌های گرم تابستان نیز برخی برای استفاده از هوای خنک تعدادی از این اتاقک‌ها وارد آن می‌شوند.بهتر است برای حل این مشکل که می‌تواند امنیت و آسایش مشتریان عابربانک‌ها را به‌خطر بیندازد، راه‌حلی در نظر گرفته شود.

تابلو که دو تا بشه...

برخی تصور می‌کنند فقط آشپز، شلوار و حرف است که اگر دو تا شود بعد از آن چنین و چنان می‌شود. حال آنکه همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید چنانچه مندرجات تابلو‌ی کوچه‌ها نیز دو تا شود، ممکن است میهمانان برای پیدا کردن محل سکونت اقوام و دوستان به دردسر بیفتند. البته مشکل به همین جا ختم نمی‌شود. زیرا تمام مواردی که به یافتن نشانی ساکنان بستگی دارد نیز با مشکل روبه‌رو خواهد شد؛ برای نمونه رسیدن نامه‌هایی که گاهی برخی از آنها بسیار مهم هستند یا رسیدن سفارش‌های ضروری ساکنان سر وقت انجام نمی‌شود. به هر حال ساکنان چنین محله‌هایی می‌توانند با تماس با سامانه 137‌این مشکل را به آگاهی مسئولان برسانند.

کد خبر 133056

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز