همشهری آنلاین: رژه‌های یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران، در حرم مطهر حضرت امام (ره) برگزار شد.

دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، همزمان با رژه‌های یگان‌های نمونه ارتش‌، رژه دریایی شناورهای رزمی، زیرسطحی و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و دریای عمان برگزار شد.

در این رژه دریایی ناوشکن جماران، ناوهای رزمی، ناوچه‌های موشک‌انداز، قایق های تندرو، بالگردها و زیردریایی‌های غدیر به کار گرفته شد.

در رژه نیروهای ارتش در حرم مطهر انواع بالگرد، جنگنده‌های صاعقه که دارای توانمندی خاصی در عملیات‌های بمباران و رهگیری هوایی است و همچنین جنگنده‌های میگ 29، اف 4 و اف 14 به پرواز درآمد.

در مراسم امروز، سوختگیری شکاری به شکاری در هواپیمای راهبردی سوخو 24 نیز به نمایش درآمد.

نمونه‌ای از تجهیزات پیشرفته و پایدار طراحی شده در مقابل تهاجمات ضد الکترونیکی، نسل جدید تانک ذوالفقار، توپ 23 اتوماسیون نصب شده روی خودروی کراز، سامانه راداری نبو - کاستا و مطلع الفجر، زیردریایی السابحات 15، اژدر والفجر 2 ، توپ دریایی فجر 27 ، سامانه راهبردی گسترده موشکی ساحل به دریای ولایت 3، ماکت زیردریایی غدیر، ناوشکن جماران، موشک دریا به دریای نسل یک و شناورهای هجومی ضربتی شهاب و رعد از جمله تجهیزات نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رژه روز  29 فروردین است.

همچنین در این رژه توانمندی‌های ارتش در طراحی و ساخت بمب‌های هدایت شونده هوشمند، سامانه هدایت کننده موشک و بمب لیزری و انواع مهمات قابل پرتاب از هواپیمای شکاری معرفی شده است.

طراحی و ساخت پاد سوخت رسان هوایی، طراحی و ساخت حامل انواع مهمات قابل پرتاب، تجهیز هواپیمای F14 به موشک‌هاگ و تجهیز هواپیمای شکاری F4 به موشک سطح به سطح C-802 ، تبدیل بمب‌های 750 پوندی به موشک بالستیکی، طراحی و ساخت موشک هدایت شونده اوپتیکی و موشک هوا به زمین لیزری و نیز طراحی و ساخت موشک بالستیکی میان برد از جمله توانمندی‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در رژه امروز به نمایش در آمد.

طراحی و ساخت بمب هوشمند هدایت شونده الکترواوپتیکی هوا به زمین با سر جنگی 2000 پوندی دیگر توانمندی‌های ارتش است که با عنوان طرح قاصد اجرا شده است.

طرح قاصد 3 ، قدر، ریتارد، سحاب و شاهین از دیگر طرح‌های نیروی هوایی ارتش است که در رژه 29 فروردین به نمایش در آمده است.

کد خبر 132685
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز