یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

کمبود و در بسیاری موارد نبودِ جای پارک در سطح شهر باعث شده تا گاهی شاهد انواع جدیدی از پارک‌کردن خودرو‌ها باشیم. برخی عمود بر دیوار،‌ خودرو را پارک کرده و بخشی از عرض کوچه و خیابان را اشغال می‌کنند.

پارک کردن اتومبیل

برخی دیگر کنار خودرویی که پارک دوبل شده متوقف می‌شوند و محل را ترک می‌‌کنند. به این ترتیب 3‌خودرو درکنار هم موجبات سنگین‌شدن ترافیک و حتی قفل‌شدن آن‌را فراهم می‌کنند. باقی راننده‌ها نیز چاره‌ای جز بد و بیراه‌گفتن‌ و لب‌گزیدن ندارند. این اواخر نیز برخی در فضای سبز‌‌ پارک می‌کنند. این نوع پارک در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این فقط برخی موتورسواران‌ به حریم فضای سبز تجاوز می‌کردند اما به نظر می‌رسد از این به بعد باید منتظر رفت و آمد خودرو‌ها در این فضا نیز باشیم. به هر حال چنانچه برای کاهش تعداد خودرو‌ها یا افزایش جای پارک آنها تمهیداتی اندیشیده نشود ممکن است خودر‌وها سر از هر جایی در بیاورند و دیگر جایی برای آسایش و تفریح شهروندان باقی نماند.

سرعت‌گیر انفجاری

گویا برخی افراد برای هشدار به راننده خودرو‌های عقبی در مورد سرعت بیش از حد آنها تصمیم گرفته‌اند به‌جای نصب چراغ‌های قرمز روی شیشه‌های عقب و غیره به روش‌های دیگری متوسل شوند. برای نمونه در تصویری که ایمان غیائی برای ما ارسال کرده راننده از وسایل رنگِ ‌خودرو شامل پمپِ رنگ‌پاشی و گالن‌های خالی تینر استفاده کرده است تا کسی جرات نزدیک شدن به سرش نزند. می‌پرسید از کجا معلوم گالن‌ها خالی باشد. پاسخ روشن است، ما نیز فقط امیدواریم گالن‌ها خالی باشد. زیرا هیچ آدم عاقلی گالن پر از تینر را داخل صندوق خودرو نمی‌گذارد. چنانچه دست به این کار بزند برای وقوع یک انفجار تمام عیار نیازی به تصادف نیست. کافی است ظرف تینر‌ها کمی نشتی داشته باشد و بعد هم یک جرقه یا کمی گرمای متمرکز شده خورشید کار را تمام می‌کند. به هر حال اگر هوس کردیم یک سرعت‌گیر انفجاری داخل صندوق بگذاریم پیش از آن لازم است وصیتنامه خود را تنظیم کنیم.

تدریس خصوصی

با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال تحصیلی پای معلمان خصوصی هم به بسیاری از خانه‌ها باز می‌شود. والدین با نگرانی از اینکه در طول تابستان هم درگیر درس و امتحانات فرزندانشان شوند یا اینکه در سال تحصیلی آینده، به‌خاطر نمرات پایین فرزندان با مشکل نام‌نویسی روبه‌رو شوند، از معلمان خصوصی کمک می‌گیرند. در این بین چند نکته قابل تامل است. نخست اینکه والدین باید متوجه این موضوع باشند که مؤسسات غیرمجازی وجود دارند که با دادن وعده‌های واهی مانند تضمین قبولی دانش‌آموز در امتحان فقط سعی می‌کنند درآمد بیشتری داشته باشند. علاوه بر این برخی از والدین برای کمتر‌شدن هزینه تدریس، پای افرادی را به خانه باز می‌کنند که هیچ شناختی نسبت به آنها ندارند. به‌عبارتی از موسسات غیرمعتبری اقدام به استخدام معلم می‌کنند که نسبت به مؤسسات معتبر قیمت تدریس ساعتی بسیار پایین‌تری ارائه می‌دهند. در مجموع بهتر است که فقط از افراد شناخته‌شده و موسسات دارای مجوز‌های لازم معلم گرفت.

قالیشویی روی بام

اگر ساکن طبقه آخر مجتمع مسکونی هستید بهتر است نسبت به برخی رفت و آمدها به پشت‌بام و باز ماندن در‌های منتهی به این محل حساس باشید. برای نمونه اگر در‌های منتهی به پشت‌بام باز بماند ممکن است علاوه بر اینکه به علت به هم خوردن در‌ها تا صبح خواب راحت نداشته باشید، یکی از همسایه‌ها هوس کند فرش و قالیچه‌هایش را روی بام بشوید. آن وقت است که پارو‌ی قالیشویی یک خراش روی عایق بام ایجاد می‌کند و بعد از آن نیز یک لکه زرد‌رنگ روی سقف خانه‌تان ظاهر می‌شود. از آنجا که شستن فرش روی بام با قوانین آپارتمان‌نشینی نیز منافات دارد بهتر است موارد این چنینی به مدیر ساختمان اطلاع داده شود.

کد خبر 132617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز