گروه اقتصادی: با نزدیک شدن به پایان دوره یک ماهه ادامه توزیع شیر یارانه‌ای به روال گذشته (پایان فروردین ماه امسال) رایزنی‌های دولت، مجلس و اتحادیه‌های صنفی برای تعیین وضعیت توزیع شیر یارانه‌ای از اردیبهشت امسال شدت گرفت.

شیر یارانه ای

پس از برگزاری نشست روز دوشنبه مسئولان دولتی با اتحادیه‌های لبنی و دامداران برای تعیین تکلیف و چگونگی توزیع شیر یارانه‌ای که ظاهرا بدون دستیابی به نتیجه مشخصی به پایان رسیده، روز گذشته مسئولان وزارت بازرگانی و اتحادیه‌های مذکور با حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس به بررسی این موضوع پرداختند و تازه‌ترین خبرها نیز از ادامه بررسی این موضوع در جلسه امروز مسئولان وزارت بازرگانی با اتحادیه‌های صنفی حکایت دارد.

با این شرایط هنوز خبری از نتیجه نهایی این نشست‌ها منتشر نشده و با ادامه این روند دست‌اندرکاران توزیع شیر یارانه‌ای به انتقاد از تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای در زمینه توزیع و چگونگی پرداخت یارانه شیر پرداخته‌اند. مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی کشور با انتقاد از شیوه سیاستگذاری و تصمیم‌گیری در مورد ادامه عرضه شیر یارانه‌ای به خبرنگار ما گفت: اتحادیه با پرداخت هدفمند یارانه شیر موافق است و باید این یارانه برای ترویج فرهنگ مصرف شیر، حمایت از کارخانه‌های لبنی و تامین نهاده‌های دامی سوق پیدا کند. با وجود این به‌نظر می‌رسد حرکت به سمت تخصیص یارانه به شیر مدارس با توجه با تاثیر آن در کاهش هزینه‌های بهداشتی، راهکار مناسبی است و بر این اساس باید شیر یارانه‌ای تا سطح دبیرستان و به‌صورت هر روزه توزیع شود.

مجید علیداد با اشاره به نشست‌های اخیر از تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای و تاخیر در تعیین سرنوشت توزیع شیر یارانه‌ای انتقاد کرد و گفت: این شیوه سیاستگذاری مشکلاتی را در زمینه تامین مواداولیه بسته‌بندی و ناوگان حمل‌ونقل توزیع شیر یارانه‌ای ایجاد کرده است. وی با بیان اینکه سیاستگذاری‌های لحظه‌ای در مورد شیر یارانه‌ای، مشکلات نظام توزیع این فراورده را تشدید کرده است، افزود: این شرایط موجب شده تا در فروردین ماه امسال برخی استان‌ها مانند فارس، مازندران و گلستان که در بهمن‌ماه توزیع شیر یارانه‌ای آنها قطع شده بود از عرضه شیر به روال گذشته برای مدت یک‌ماهه خودداری کنند و تعیین سرنوشت نهایی شیر یارانه‌ای را به انتظار بنشینند؛ با وجود این هنوز نحوه توزیع شیر یارانه‌ای در ماه‌های آینده مشخص نیست.

کد خبر 132203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز