سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

رئیس بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از افتتاح نمایشگاه کتاب امسال با حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در روز سیزدهم اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش ستاد اطلاع‌ر‌سانی بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بهمن دری دوشنبه گذشته در شورای معاونان وزارت ارشاد گفت: شعار راهبردی برای بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران «ارتقای معرفت دینی و بصیرت فرهنگی در سال جهاد اقتصادی» است. دری از آمادگی و همکاری نهادهای شهری، خدماتی، اجتماعی، کمک‌رسانی اطلاعاتی و امنیتی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تشکر کرد و گفت: امسال تمامی این نهادها آمادگی خود را برای برگزاری باشکوه‌تر نمایشگاه اعلام کرده‌اند.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران با اعلام اینکه تعداد ناشران داخلی واجد شرایط حاضر در نمایشگاه امسال از مرز 2000 ناشر گذشته است گفت: هیچ فعالیت فرهنگی را نمی‌توان سراغ گرفت که از حیث ظرف و مظروف با این حجم در کشور سامان یابد و این مهم به همت و همدلی تمامی نهادها شهری، انتظامی، امنیتی و با همکاری صمیمانه همکاران اینجانب در معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می‌شود. معاون امور فرهنگی همچنین از تقاضای بسیاری از کشورهای جهان برای حضور در نمایشگاه بیست‌وچهارم کتاب خبر داد و گفت: با توجه به محدویت فضا و تعداد تقاضاها مجبوریم از مساحت غرفه‌های متقاضیان کم کنیم.

دری به حضور فعال شهرداری و ستاد بحران آتش‌نشانی و اورژانس و دیگر نهادهای خدماتی کمک‌رسانی اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه برق و مخابرات مشکلاتی پیش رو داریم که امیدوارم این مراکز نیز به فعالیت خود سرعت بیشتری بدهند. رئیس نمایشگاه کتاب عدم‌وجود مکان دائمی برای نمایشگاه را یکی از نقاط ضعف نمایشگاه دانست و گفت: ظرف نمایشگاهی (مصلی) هر سال به‌دلیل ساخت و ساز کوچکتر می‌شود. ما امسال رواق‌های مصلی را به‌دلیل ساخت و ساز در اختیار نداریم.

کد خبر 132188

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز