فریبا خانی: در آستانه هفته کتاب ‌هستیم. هفته‌ای پر از نمایشگاه و مسابقه و... این برنامه‌ها‌ را سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌کنند.

578

اول: نمایشگاه یاد یار مهربان

 هشتمین نمایشگاه یاد یار مهربان از 23 تا 29 آبان در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود. شهرداری تهران هشت دوره است که برای  تجهیز کتابخانه‌های مدرسه‌های شهر تهران کتاب رایگان ارائه می‌د‌هد. یک بخش کودک و نوجوان در فضای باز نمایشگاه یاد یار مهربان هم در نظر گرفته شده است. هر روز تورهایی از مدرسه‌های تهران برای بازدید این نمایشگاه خواهند آمد. همچنین در هفته کتاب،‌یک کتاب اتوبوس چاپ خواهد شد. دانش‌آموزان ممتاز با کارت‌هایی که دارند می‌توانند 30 درصد تخفیف بگیرند.

دکتر امیرمسعود شهرام‌نیا، دبیر هشتمین نمایشگاه یاد یار مهربان به خبرنگار دوچرخه می‌گوید: «در این نمایشگاه،500 ناشر شرکت کرده اند و 20هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه هست.»

او ادامه می‌دهد: «این نمایشگاه، زیر نظر شهرداری تهران و مؤسسه نشر شهر و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار  خواهد کرد. در این نمایشگاه که امسال بازدید از آن، برای عموم آزاد است، تخفیف 25درصدی در نظر گرفته شده است.»

دبیر هشتمین نمایشگاه یاد یار مهربان می‌گوید:«برای این نمایشگاه 25میلیارد ریال  اعتبار در نظر گرفته شده است. برای هر دبیرستان  5/3 میلیون ریال محاسبه شده است که این رقم برای حوزه‌های علمیه شهر تهران 10 میلیون ریال است. کتابخانه‌های عمومی شهر تهران هم می‌توانند 5/2 تا 5/3 میلیون ریال کتاب دریافت کنند.»

شهرام‌نیا می‌گوید: «حدوداً 6400 مدرسه در این نمایشگاه پوشش داده می‌شوند.» او در پاسخ به این سؤال که «مدرسه‌های حاشیه شهر تهران مثل اسلام شهر و شهرک‌های اطراف تهران می توانند کتاب دریافت کنند یا خیر؟» می‌گوید: «این نمایشگاه مخصوص شهر تهران است و 22 منطقه شهر  تهران را شامل می‌شود.»

در حاشیه نمایشگاه، غرفه‌هایی به ارائه وسایل کمک آموزشی اختصاص خواهد یافت و خانواده‌ها می‌توانند این وسایل را تهیه کنند. بوستان گفت‌وگو در خیابان گیشا واقع است.

دوم: مسابقه و نمایشگاه در مراکزکانون

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم به مناسبت هفته کتاب برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است. محسن حموله، نماینده کانون پرورش فکری کودکان در ستاد بزرگداشت هفته کتاب، به خبرنگار دوچرخه می‌گوید: «700 نمایشگاه کتاب در این هفته  در مراکز کانون برگزار می‌شود و به اعضای کتاب‌خوان کودک و نوجوان جایزه‌هایی تعلق می‌گیرد.»

او می‌گوید: «مسابقه‌های کتاب‌خوانی برای کودکان و نوجوانان یکی دیگر از برنامه‌‌هاست. یک مسابقه اینترنتی هم در هفته کتاب در سایت کانون به آدرس www.kanoon news.ir طراحی شده است که کودکان و نوجوانان می‌توانند در آن شرکت کنند.»

از آخر آبان ماه نیز جشن دوسالانه کتاب در کانون پرورش فکری کودکان در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

کد خبر 120742
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز