گروه اجتماعی: حدود 2 میلیون و 700 هزار ایرانی در گروه سنی 10 تا 49 سال بی‌سواد هستند که یک میلیون و 200 هزار نفر از آنها در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

کلاس درس

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این میزان جمعیت بی‌سواد در حالی از کل جمعیت کشور استخراج شده که بی‌سوادی آنان برای این سازمان محرز شده است. علی باقر‌زاده گفت: طرح باسوادکردن این گروه از بی‌سوادان، با توجه به در دسترس بودن مشخصات آنها مانند کد ملی و کد پستی، به طرق مختلف اجرا خواهدشد. وی افزود: کار استخراج جمعیت بی‌سواد از کل جمعیت کشور انجام شده و براساس آن از 71 میلیون نفر جمعیت، اطلاعات مربوط به بی‌سوادان کشور در گروه سنی 10 تا 49 سال را در قالب بانک اطلاعات گردآوری کردیم. رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار کرد:

با اجرای روش خوداظهاری، 4 میلیون و 897 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال اعلام کرده بودند بی‌سواد هستند که طی چند مرحله پالایش و جست‌وجو در بانک اطلاعات آموزش و پرورش و بانک اطلاعات سوادآموزی، این تعداد به 2 میلیون و 697 هزار و 113 نفر کاهش یافت. باقر‌زاده اظهار کرد: نتایج بررسی در بانک‌های اطلاعاتی نشان داد که بخش عمده‌ای از این افراد پیش‌تر در دوره‌های مقدماتی نهضت سوادآموزی شرکت کرده‌اند یا اینکه در مدارس تا سوم ابتدایی تحصیل کرده‌اند. به گفته وی، نهضت سوادآموزی اکنون در مناطق روستایی، مشغول شناسایی و استخراج جمعیت بی‌سواد است و این کار را با مراجعه حضوری به این افراد و پرسش درباره باسواد بودن آنها، انجام می‌دهد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اعلام کرد: اگر این افراد اعلام کنند پیش از این دوره‌های تحصیلی را طی کرده‌اند، باید مدرکی برای اثبات ادعای خود ارائه کنند و در غیر این صورت جزو جمعیت بی‌سواد کشور محسوب می‌شوند و برای سوادآموزی آنها اقدامات بعدی انجام خواهد شد. رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در باره تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت گفت: آموزشیارانی که سال 88 و 89 شرکتی بودند و همزمان یا قبل از آن با نهضت همکاری داشتند، درصورت داشتن 60ماه سابقه و با اولویت مدارک تحصیلی، بدون آزمون، استخدام می‌شوند.

کد خبر 132170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز