گروه شهری: در حال حاضر شهرداری تهران 4 بوستان قیطریه، قائم، معلم و فدک را به‌ترتیب در مناطق 1، 18، 9 و 8 با نام بوستان بدون دخانیات نامگذاری کرده است که ظرف یک‌ماه آینده 2 بوستان بعثت و هنرمندان در مناطق 16 و 6 نیز به آنها می‌پیوندند.

این در حالی است که تا نیمه نخست سال 90 نیز 22بوستان عاری از دخانیات در تهران خواهیم داشت.محمدمهدی گلمکانی، مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به شیب فزاینده مصرف دخانیات در جامعه، گفت: آماده‌سازی اماکن عمومی در جهت مبارزه با دخانیات برای شهروندان، یکی از مهم‌ترین مواردی است که شهرداری برای آن برنامه‌ریزی دارد. به گفته او، پارک‌های دخانیات نیز به همین منظور در شهر تهران نامگذاری می‌شوند و بوستان فدک چهارمین پارکی است که با عنوان بوستان بدون دخانیات در شهر تهران نامگذاری شده است.

گلمکانی تصریح کرد: مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در بوستان‌های بدون دخانیات صورت می‌گیرد، تبلیغات محیطی ضد‌مواد دخانی است که ذهن افراد را برای پیشگیری و همچنین ذهن مبتلایان را برای ترک آماده می‌کند. در عین حال فعالان در بوستان و کارگزاران و باغبان‌هایی که در بوستان مشغول به کار هستند آموزش‌های لازم را برای مبارزه با مصرف مواد دخانی می‌بینند. به گفته وی، کانون‌های پیشگیری از دخانیات با عنوان «پاد» از جمله کانون‌های مردمی هستند که شهرداری با هدف مبارزه با مواد دخانی در شهر تهران راه‌اندازی می‌کند. راه‌اندازی کلینیک‌های ترک دخانیات نیز از دیگر اقداماتی است که قرار است در اطراف بوستان‌های بدون دخانیات تهران صورت پذیرد.

کد خبر 132082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز