همشهری آنلاین : رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به افزایش میزان مصرف دخانیات در بین دانشجویان بر لزوم ارایه برنامه‌های آموزشی پیشگیری از مصرف دخانیات در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

دکتر غلامرضا حیدری در آستانه هفته ملی بدون دخانیات در گفت‌وگو با ایسنا، با استناد به بررسی صورت گرفته در مورد عادت مصرف دخانیات در بین دانشجویان پزشکی و غیرپزشکی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: در این بررسی یک هزار و 271 دانشجو مورد پرسش قرار گرفتند که 765 نفر از آنها دانشجوی پزشکی و 506 نفر نیز از دانشجویان غیرپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بودند.

وی ادامه داد: 5/61 درصد از جمعیت مورد بررسی (782 نفر) تجربه مصرف دخانیات داشتند، همچنین 1/31 درصد (395 نفر) از کل دانشجوها و 5/50 درصد از مصرف کنندگان سیگار، تعریف فرد سیگاری را داشته‌اند.

رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: در این مطالعه تفاوتی میان مصرف دخانیات در دانشجویان رشته پزشکی و غیرپزشکی مشاهده نشده است، اما به علت بالا بودن میزان مصرف، باید برنامه‌های آموزشی پیشگیری در این مقطع تحصیلی انجام شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این بررسی میزان مصرف دخانیات در پسران چند برابر دختران است، افزود: اما دختران دانشجو در مقایسه با دوران دبیرستان افزایش مصرف داشتند.

حیدری در خاتمه تاکید کرد: از آنجا که دختران، مادران آینده هستند و می‌توانند نقش آموزشی تاثیرگذاری در فرزندان داشته باشند، مصرف سیگار در آنها از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به طوری که در صورت افزایش مصرف در آنها باید در انتظار نسلی با سیگاری‌های بیشتری باشیم.  

کد خبر 135779

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز