دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

سیدسروش طباطبایی‌پور: تا حرف از شاهنامه و فردوسی به میان می‌آید، یاد رستم و سهراب می‌افتیم؛ غافل از این‌که مردان و زنان دیگری هم در شاهنامه زندگی می‌کنند که شاید کمتر درباره‌شان دیده یا شنیده باشیم.

597

آتوسا صالحی در مجموعه‌کتاب‌های «قصه‌های شاهنامه» که تا امروز 9 جلد آن منتشر شده، کوشیده با زبانی نزدیک به فردوسی ما را به سرزمین‌های کمتر شناخته‌شدۀ شاهنامه ببرد.

 جلد نهم این مجموعه که «سیاوش» نام دارد، از سردار ایرانی، فرزند کیکاووس‌شاه روایت می‌کند که در کودکی به دست رستم سپرده می‌شود تا از او آیین جنگاوری و کشورداری و مردانگی بیاموزد. اما سیاوش را هم باید در ردیف سهراب قرار داد، چون او نیز با زندگی پرماجرایش در عین جوانی و جوانمردی، هم قربانی دشمن می‌شود و هم دوست.

او در حین نبرد سخت با دشمن، از سوی پدر نیز با خشم روبه‌رو می‌شود. چون سودابه، همسر شاه شیفتۀ او می‌شود، اما سیاوش از این عشق ناپاک برمی‌آشوبد و سودابه برای فرار از بدگمانی همسر به سیاوش تهمت ناروا می‌زند. کیکاوس‌شاه این‌چنین بر سر دوراهی قرار می‌گیرد تا حرف کدام را بپذیرد. در نهایت برای رهایی از تردیدی که به جان شاه و تهمتی که به جان سیاوش افتاده، آزمونی سخت برپا می‌شود.

اگر شما هم کنجکاو شده‌اید که از عاقبت این ماجرا سردربیاورید، می‌توانید کتاب «سیاوش» را که به دست نیلوفر میرمحمدی تصویرگری شده و توسط انتشارات افق (66413367)  با قیمت 2000 تومان منتشر شده، بخوانید

کد خبر 132056
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز