مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

گروه شهری: روشنایی بوستان ولایت از انرژی خورشیدی تامین می‌شود.

solar energy

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: 2هزار کارگر به‌صورت شبانه‌روز در بوستان ولایت مشغول کار هستند.علی محمد مختاری در گفت‌وگو با مهر ضمن اعلام خبر پیشرفت 30 درصدی کار ساخت بوستان ولایت گفت: در پی تشریف‌فرمایی مقام معظم رهبری به محل پادگان سابق قلعه مرغی و دستور ایشان، عملیات عمرانی احداث بزرگ‌ترین بوستان منطقه به مساحت 300 هکتار آغاز و مقرر شد فاز نخست آن به مساحت 68 هکتار تا 3 خرداد ماه امسال برای استفاده عموم به بهره‌برداری برسد.وی افزود: اجرای چنین عملیاتی با چنین وسعتی در محدوده زمانی 70 روز شاید در نگاه اول غیرممکن به‌نظر برسد اما دستور مقام معظم رهبری و تعهد مدیریت شهری، تحقق این پروژه بزرگ را باورپذیر کرده است.

مختاری گفت: همزمان با تجهیز کارگاه‌ها، عملیات عمرانی بوستان ولایت در 7جبهه کاری و با بهره مندی از ده‌ها دستگاه ماشین‌آلات سنگین و صدها نفر نیروی انسانی آغاز شد. در حال حاضر نیروها در 2شیفت کاری 12 ساعته روز و شب مشغول کار هستند تا 70 هکتار رینگ سبزآماده تحویل به شهروندان جنوب تهران شود.مختاری ادامه داد: 53هکتار از فاز نخست این پروژه رینگ سبز است و مساحت باقیمانده به پارکینگ‌ها اختصاص دارد که پارکینگ شمالی با ظرفیت هزار خودرو، پارکینگ شمال شرقی 380 خودرو، پارکینگ جنوب غربی 120 خودرو و پارکینگ جنوبی نیز هزار خودرو ظرفیت دارد. همچنین پارکینگ دوچرخه با ظرفیت هزار و 600دستگاه نیز پیش‌بینی شده است. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه 370 گونه گیاهی مثمر و غیرمثمر اعم از درخت توت، زیتون و چنار بابهره‌گیری از آبیاری قطره‌ای و بارانی کاشته می‌شود، گفت: عدم‌توسعه چمن کاری به مناطق 22 گانه تهران نیز ابلاغ و تاکید شده از درختان پهن‌برگ که تولید اکسیژن می‌کنند در فضاهای سبز شهری استفاده شود.

احداث روزی یک هکتار بوستان در محل سابق پادگان قلعه‌مرغی

همچنین عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری به‌صورت روزانه یک هکتار از بوستان ولایت در محل سابق پادگان قلعه‌مرغی را احداث می‌کند.
علیرضا دبیر درباره چگونگی فعالیت شهرداری تهران برای احداث بوستان ولایت، اظهار داشت: تلاش و فعالیت شهرداری تهران برای احداث بوستان ولایت قابل تقدیر است و با همه توان به‌صورت چندشیفت کاری در حال انجام کارهای مربوطه هستند. وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری تهران روزانه یک هکتار از بوستان ولایت را احداث می‌کند. عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بوستان ولایت در نوع خود بی‌نظیر است؛ چراکه در آن فضاهای مناسب فرهنگی و ورزشی درنظر گرفته شده است؛ در این بوستان فضایی برای بانوان، دو‌و‌میدانی، پیاده‌روی و دیگر رشته‌های ورزشی لحاظ می‌شود.

کد خبر 131975

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز