گروه شهری: معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام استفاده از انرژی‌های پاک در بوستان ولایت از استفاده از انرژی باد برای نخستین‌بار در تامین انرژی یک بوستان در کشور خبر داد.

بوستان ولایت

حسین کلخورانی با اشاره به طراحی استاندارد بوستان ولایت و اهمیت به‌کارگیری فناوری‌های نوین در احداث این بوستان گفت: علاوه بر استفاده از مولد خورشیدی در بوستان ولایت برای تامین روشنایی در طول شب، 10 مولد تولید انرژی بادی نیز در این بوستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.معاون خدمات شهری همچنین ‌ اظهار داشت: 44 واحد برج نور نیز به‌منظور نورپردازی‌های خاص در بوستان ولایت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که به‌منظور نورپردازی در مناسبت‌ها و جشن‌ها از آنها استفاده می‌کنیم.به گفته وی برای نخستین بار است که استفاده از مولدهای انرژی بادی در کشور برای تامین انرژی یک بوستان مورد توجه قرار گرفته است.

کلخورانی‌ یادآور‌ شد: با توجه به ویژگی منطقه بوستان ولایت و وزش مداوم باد در‌ این امکان، استفاده از مولدهای انرژی بادی مورد بررسی قرار گرفت و پس از انجام مطالعات مختلف، در گام اول 10 مولد تولید انرژی بادی در بوستان تا 3 خردادماه نصب می‌شود.وی همچنین اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد که بتوانیم از این منبع انرژی نیز در بوستان ولایت بهره‌مند شویم؛ چراکه مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که وزش باد در بوستان بیشتر از سایر مناطق تهران است.کلخورانی با اشاره به افزایش مولدهای تولید انرژی بادی در بوستان ولایت درصورت مقرون به‌صرفه بودن استفاده از آن یادآور شد: هدف از بهره‌مندی از انرژی‌های پاک در بوستان ولایت این است که این بوستان یک الگوی کامل از بوستان‌سازی‌ در کشور شود.

وی همچنین در مورد برج نور یادآور شد: عموما در ساعات آغازین شب، نورپردازی‌ها از 44 برج نور آغاز می‌شود و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت تا برای شهروندانی که از بوستان ولایت استفاده می‌کنند، نشاط و شادمانی ایجاد کند.معاون خدمات شهری شهرداری تهران ‌ گفت: تلاش بر این است که بوستان ولایت همانند نامش جایگاه رفیعی در میان شهروندان تهرانی بیابد و شهرداری از هیچ تلاشی برای ساخت بوستانی نمونه و ویژه دریغ نخواهد کرد؛ چرا که در روز آغازین احداث، این بوستان‌ مزین به قدوم مقام معظم رهبری شد و وظیفه همه مسئولان شهرداری است تا به احترام این حسن توجه، تمام توان خود را برای احداث بوستانی منحصربه‌فرد به‌کار گیرند.

ساخت 20 هزار مترمربع فضای فرهنگی

شهردار منطقه 19 گفت: 20 هزار مترمربع فضای فرهنگی در بوستان ولایت در حال ساخت است و فاز نخست این بوستان سوم خرداد ماه آماده بهره‌برداری می‌شود. عبادالله فتح‌اللهی در گفت‌‌وگو با فارس درخصوص اجرای پروژه بوستان ولایت، در محل سابق پادگان قلعه‌مرغی گفت: سوم خرداد امسال 68 هکتار فضای سبز در فاز نخست آماده بهره‌برداری می‌شود. شهردار منطقه 19 ادامه داد: کارها براساس زمان‌بندی در نظر گرفته شده در حال اجراست و پروژه تاکنون 35 درصد پیشرفت داشته است. به گفته فتح‌اللهی یک رینگ 68 هکتاری فضای سبز در محل سابق پادگان ایجاد می‌شود و همچنین یک سایت ویژه بانوان در حال راه‌اندازی است.

شهردار منطقه 19 با بیان اینکه در ضلع جنوب بوستان ولایت سالن آمفی‌تئاتر، مجموعه ورزشی، تالار مطالعه، خانه کودک و یک ایستگاه آتش‌نشانی در حال راه‌اندازی است، گفت: در مجموع 20 هزار مترمربع فضای فرهنگی در حال آماده‌سازی است. وی به ساخت شهر بازی در این محدوده اشاره کرد و گفت: همچنین یک شهر ورزش نیز در این محدوده ساخته می‌شود. فتح‌اللهی با تأکید بر این موضوع که شهرداری تهران کل مجموعه پادگان قلعه‌مرغی را تحویل گرفته است، افزود: فقط بخش بسیار کوچکی از آن باقی‌مانده که تا 15 اردیبهشت‌ تخلیه می‌شود. وی در پاسخ به این پرسش که برای 80 هکتار باقیمانده تعیین تکلیف صورت گرفته است، گفت: مشاور در حال مطالعه است و یک فرصت مطالعاتی یکساله برای این قسمت وجود دارد.

کد خبر 132198

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز