مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

شهردار تهران با اشاره به اینکه برای پیگیری و نظارت مستمر، دفتر کار خود را به پارک ولایت منتقل کرده، گفت: فاز اول این پارک به‌مساحت 65‌هکتار تا سوم خرداد تحویل می‌شود.

محمدباقر قالیباف با اشاره به‌حضور مقام معظم رهبری در مراسم کلنگ‌زنی احداث این بوستان در پادگان قلعه‌مرغی، احداث این بوستان را عیدانه مقام معظم رهبری به شهروندان تهرانی به‌خصوص به مردم جنوب شهر عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری از آن جهت که فرمانده کل قوا هستند و این مجموعه نیز متعلق به نهادهای نظامی بود این عیدانه را به شهروندان در اواخر سال گذشته تقدیم کردند و در این راستا چنانچه همکاری مطلوب نیروهای مسلح و فرمان رهبر معظم انقلاب نبود، بدون شک ما امروز صاحب چنین مجموعه بزرگ تفرجگاهی و فرهنگی در تهران نبودیم. شهردار تهران در ادامه تأکید کرد: من ابتدا به‌عنوان یک شهروند و سپس به‌عنوان شهردار تهران به سهم خود از ایشان تشکر می‌کنم.

قالیباف در پاسخ به این سؤال که با ایجاد بوستان ولایت، سرانه فضای سبز تهران چه میزان افزایش می‌یابد، اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین چالش شهر تهران آلودگی هواست که در ابعاد اقتصادی، جانی، مالی و به‌طور کل در تمامی ابعاد تاثیر‌گذار بوده و شهرداری برای حل این مشکل رویکردهای مختلفی را مانند گسترش IT، فضاهای مجازی و حمل‌ونقل دنبال می‌کند و همچنین یکی از رویکردهای مهم شهرداری توسعه فضای سبز است. وی ادامه داد: شهرداری در این راستا در سال‌های اخیر احداث پارک‌های محله‌ای و منطقه‌ای را گسترش داده و شهروندان قطعا تایید می‌کنند که توسعه فضای سبز شهر تهران در سال‌های اخیر مطلوب بوده است.

کار دوشیفته و شبانه روزی

قالیباف در ادامه در پاسخ به چگونگی روند توسعه احداث بوستان ولایت عنوان کرد: با توجه به قولی که من در حضور مقام معظم رهبری نسبت به احداث فاز اول بوستان ولایت عرض کردم، قرار شد تا 3 خرداد 60 هکتار از این بوستان افتتاح شود، هم‌اکنون نیروهای شهرداری در 2 شیفت 12ساعته یعنی از 7 صبح تا 7 شب و از 7 شب تا 7 صبح در بوستان ولایت به کار می‌پردازند تا 65 هکتار از این بوستان، سوم خرداد به بهره‌برداری برسد. وی اضافه کرد: هم‌اکنون حوزه خدمات شهری شهرداری، سازمان پارک‌ها و فضای سبز، حوزه مهندسی شهرداری و به‌طور کل مجموعه مدیریت شهری شهرداری تهران در بوستان ولایت مستقر شده‌اند و علاوه بر آن خود من بر حسب عادت مدیریتی‌ام که مدیر میدانی هستم در کنار همکاران حضور دارم و در این زمینه دفتر کارم در بوستان ولایت ایجاد شده و 3 روز در هفته در این دفتر به پیگیری سایر کارهای شهرداری می‌پردازم و به این ترتیب در بوستان ولایت حضور مستمر دارم. شهردار تهران افزود: روزهای زوج در بوستان ولایت با مدیرانی که دست‌اندرکار اجرای این پروژه هستند، جلسه برگزار کرده و با این روحیه جهادی و تلاش مستمر امیدواریم تا سوم خرداد فاز اول بوستان را به بهره‌برداری رسانده و تقدیم شهروندان کنیم.

حفظ میراث تاریخی پادگان قلعه مرغی

قالیباف در ادامه در مورد چگونگی حفظ آثار و میراث تاریخی پادگان قلعه مرغی با تشکر از اعضای شورای شهر به‌دلیل تصویب لایحه دوفوریتی که شهرداری در مورد حفظ میراث تاریخی فرودگاه قلعه‌مرغی به شورای شهر ارائه داده بود، گفت: نخستین آشیانه‌های هواپیما در فرودگاه قلعه مرغی ایجاد شده و با تصویب لایحه دوفوریتی در شورای شهر، بنا شد شورای راهبردی تشکیل شود تا با هدایت و کمک شورا به مشاوران، این میراث تاریخی به بهترین شکل حفظ و نگهداری شود.

وی با اشاره به اینکه باند هوایی مجموعه قلعه مرغی به‌عنوان نخستین باند هوایی کشور نیز حفظ خواهد شد، عنوان کرد: همچنین برای احداث فاز اول بوستان ولایت در هفته اخیر شورای شهر اعتبار 100 میلیارد تومانی را به تصویب رسانده و علاوه بر آن شهرداری تهران نیز باید تعهدات خود را برای بازپرداخت مبلغ هزینه شده از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای تملک زمین این مجموعه با ارائه راهکارها و پیشنهاد‌های خود به شورای شهر ارائه دهد. وی در پاسخ به این سؤال که احداث فاز اول بوستان ولایت در سوم خرداد ممکن است با شتاب زدگی به انجام رسد که این شتاب زدگی با خود مشکلاتی به همراه خواهد داشت، تصریح کرد:

بوستان ولایت بناست صدها سال در شهر تهران باقی بماند و این مجموعه بزرگ فرهنگی بدون مطالعه، مشورت با مشاورین دانشگاهی، شرکت‌های مشاوره‌ای و شورای راهبردی احداث نمی‌شود و هرگز این تعجیل به معنای عجله کردن و تبدیل این فرصت تاریخی به استفاده‌های کوتاه مدت از آن نبوده است.

قالیباف در پاسخ به این سؤال که اطراف بوستان ولایت و در مسیر راهیابی به آن تعداد زیادی کارخانه‌های صنعتی دیده می‌شود و آیا شهرداری برای انتقال آنها تمهیداتی درنظر گرفته، بیان کرد: در حوزه صنعت و نقاطی که لکه‌های بزرگ شهر محسوب می‌شوند، شهرداری برنامه‌ریزی کرده تا براساس طرح جامع و طرح تفصیلی مدیریت آنها را کسب کند و این نقاط را به تملک خود درآورد تا بتواند سرانه خدمات را در بخش‌های مختلف، خصوصا سرانه‌های آموزشی، بهداشتی و فضای سبز افزایش دهد.

شهردار تهران در ادامه به بازدید خود از پل جوادیه که پیش از حضور در بوستان ولایت به انجام رسانده بود اشاره کرد و گفت: در پی بازدیدی که از این پل داشتم احساس کردم که انصافا شهرداری تمامی اقداماتی را که برای این منطقه درنظر گرفته بود به نحو مناسب به انجام رسانده است. قالیباف در ادامه در حوزه حمل‌ونقل اظهار کرد: از اردیبهشت ماه 3 قطار یعنی 21واگن به مدار حمل‌ونقل ریلی تهران اضافه می‌شود، همچنین هر ماه تا پایان سال‌جاری 2 قطار یعنی 14 واگن به این مجموعه افزوده خواهد شد.

کد خبر 131751

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز