مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

گروه شهری: در روزهای آغازین اسفندماه و یک ماه مانده به شروع سال جدید، ستاد استقبال از بهار در شهرداری تهران تشکیل شد.

شهر نظافت

معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، معاونت خدمات شهری و شهرداری‌های مناطق با اعلام آغاز به کار ستاد استقبال از بهار، فعالیت‌های مختلفی را آغاز کرده‌اند.معاون حمل‌ونقل و ترافیک با اعلام رسمی آغاز به کار ستاد استقبال از بهار در این معاونت از اول اسفند ماه گفت: در واپسین روزهای سال‌جاری و در آستانه سال جدید ضمن بهسازی معابر شهری، نسبت به تجهیز امکانات و ساماندهی تجهیزات ترافیکی در بزرگراه‌ها و شریان‌های شهر اقدام خواهد شد.

جعفر تشکری هاشمی‌محور اقدامات این معاونت را خدمات‌رسانی هر چه بهتر و بیشتر ناوگان حمل‌ونقل عمومی عنوان کرد و اظهار داشت: به این منظور با توجه به افزایش ساعات کار مراکز خرید در اسفند ماه، نسبت به تأمین سرویس شبانه حمل‌ونقل عمومی تا ساعت 12 نیمه شب اقدام شده است.

فعالیت شبانه‌روزی اتوبوس‌های تندرو

تشکری هاشمی از تقویت خطوط شبانه اتوبوسرانی که به‌صورت شبانه‌روزی در محورهای اصلی و مسیرهای اتوبوس‌های تندرو (BRT) سرویس می‌دهند، خبر داد و اضافه کرد: نسبت به برقراری خطوط جدید اتوبوسرانی و تقویت خطوط موجود به مقصد مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری و جا‌به‌جایی مسافران در این مسیرها تا ساعت 12نیمه شب نیز اقدام لازم به عمل آمده است.

وی در مورد فعالیت مترو در اسفند ماه نیز با تأکید بر اینکه هر روز که واگن‌های مترو از گمرک ترخیص شده و به تهران برسند آنها را بلافاصله آماده نموده و در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم، افزود: مترو نه‌تنها در ماه اسفند بلکه در تمام ایام سال از حداکثر ظرفیت خود استفاده می‌کند و مدیران و کارکنان خدوم این مجموعه در ماه پایانی سال نیز با تمام توان به خدمات‌رسانی خواهند پرداخت.

معاون شهردار تهران با ذکر این نکته که همچون هر سال ساعات کار مراکز معاینه فنی خودرو افزایش یافته و این مراکز در روزهای تعطیل نیز فعال خواهند بود، افزود: مراکز مذکور به‌منظور افزایش ایمنی خودروها و در نتیجه تأمین سلامت سرنشینان آنها با تمام توان آماده خدمات‌رسانی هستند، ضمن اینکه اساساً انجام معاینه فنی باعث کاهش مصرف سوخت در سفرهای نوروزی خواهد شد.

چهره شهر زیباتر می‌شود

قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به آغاز فعالیت‌های این معاونت در طرح استقبال از بهار گفت: از میدان حق شناس تا بهشت زهرا(س)، توسط معاونت خدمات شهری و با همکاری مناطق آن محدوده به‌طور کامل بهسازی خواهد شد.
محمد احمدی بافنده اظهار کرد: این محدوده با مسئولیت معاونت خدمات شهری و با همکاری مناطق و دیگر معاونت‌ها، در حوزه عمرانی، ترافیکی، زیباسازی، فضای سبز و... به‌طور کامل بهسازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی و انجام اقدامات اینچنینی در 22محله محروم شهر تهران انجام می‌شود، به دیگربرنامه‌های این معاونت اشاره کرد و افزود: رسیدگی به فضای سبز موجود در تهران و 1700بوستان پایتخت توسط سازمان پارک‌ها انجام می‌شود و همچنین رنگ‌آمیزی و بهسازی المان‌های شهری، نورپردازی و... نیز با نظارت سازمان زیباسازی و با استفاده از طرح‌های ارائه شده از سوی این سازمان انجام خواهد شد.

قائم مقام معاون خدمات شهری به اقداماتی درخصوص ساماندهی مشاغل در طرح استقبال از بهار اشاره کرد و ادامه داد: رفع سد معبر دستفروشان به‌ویژه در روزهای پایانی سال، به‌طور گسترده در تمام شهر انجام خواهد شد. همچنین مبارزه با حیوانات موذی و طعمه‌گذاری نیز که از دیگر وظایف این بخش از معاونت است، در حال حاضر آغاز شده است.

احمدی بافنده به فعالیت‌های سازمان میادین میوه وتره بار نیز اشاره کرد و گفت: میادین و بازارهای میوه و تره بار چون گذشته هماهنگی‌های لازم را با وزارت بازرگانی و وزارت جهادکشاورزی به‌منظور تامین و توزیع میوه و مایحتاج شهروندان در شب عید انجام داده‌اند و آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.

وی ادامه داد: شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند نیز مانند سنوات گذشته اقدامات خود را گسترش داده و ساعات کار فروشگاه‌های خود را براساس مراجعه شهروندان در روزهای پایانی تنظیم خواهند کرد. همچنین تخفیفات شهروند که از مدتی پیش آغاز شده بود ادامه خواهد داشت تا شهروندان بتوانند با حداقل قیمت، مایحتاج خود را تامین کنند.

سفرهای نوروزی

همچنین مدیرعامل سازمان پایانه‌ها از شروع به کار ستاد سفرهای نوروزی از اول اسفند خبر داد. ولی آذروش مدیرعامل سازمان پایانه‌ها ضمن اعلام این مطلب گفت: توصیه‌ها و دستورات لازم به کلیه عوامل اجرایی مانند سرپرستان پایانه‌ها، عوامل انتظامی، مدیران اجرایی پایانه‌ها، مدیران شرکت‌های تعاونی مسافربری ‌ ابلاغ شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها گفت: برای همراه کردن فضای معنوی سفرهای نوروزی امسال با همراهی سازمان زیباسازی شهرداری تهران در تمام پایانه‌ها دروازه قرآن احداث می‌شود و تمام اتوبوس‌ها از دروازه قرآن گذر می‌کنند که این مهم تداعی‌کننده عبور مسافران از زیر قرآن است که دقیقا منطبق بر آموزه‌های دینی و اسلامی ماست.

کد خبر 128844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز