مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

گروه شهری: نماد جدید میدان انقلاب با مختصات نماد اصلی در ضلع غربی این میدان، همزمان با روز 22 بهمن نصب شد.

انقلاب

محمدجواد شوشتری مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درخصوص مشخصات نماد نصب شده به همشهری گفت: حجم نماد جدید برابر با نماد اصلی است.وی افزود: نماد اصلی به‌دلیل بتنی بودن آن بسیار سنگین بود که امکان حمل و نصب آن در وسط میدان انقلاب از آن جهت که زیر میدان سرسرای مترو واقع شده وجود نداشت.

شوشتری گفت: نماد جدید توسط آقای حسامیان از هنرمندان خوب کشور در طول 2 ماه کار قالب‌گیری شد.مدیرعامل سازمان زیباسازی با اشاره به جنس نماد جدید افزود: نماد جدید میدان انقلاب که از همان نماد اصلی قالب‌گیری شده کامپوزیت فایبرگلاس است که از جنس بسیار محکم و مرغوب ساخته شده است.

وی گفت: نصب نماد جدید که با کمک مترو انجام شد 3 روز زمان برد.مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران تاکید کرد: قالب‌گیری نماد کار سختی، نصب آن نیز با توجه به حجم وسیع به زیرسازی مناسب نیاز داشت. وی با اشاره به نماد اصلی میدان انقلاب گفت: نماد اصلی که به شکل پازلی و از بتن ساخته شده بود حجم سنگینی داشت درحالی‌که نماد جدید یک‌جداره است که با داشتن کیفیت بسیار خوب به‌طور دائم در میدان انقلاب می‌ماند.

محمدجواد شوشتری همچنین به طرح‌های ارسال شده به سازمان زیباسازی به‌منظور احداث نمای جدید در وسط میدان انقلاب و به جای نماد اصلی آن میدان اشاره کرد و گفت: طرح‌های زیادی به شورایی که برای همین منظور تشکیل شده آمد و مورد بررسی نیز قرار گرفت که از این میان 3 طرح مورد موافقت نهایی واقع شده که البته باید اصلاحاتی در آنها انجام شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه در شورای تشکیل شده کارشناسان و هنرمندان مطرح حضور دارند افزود: چند طرح نیز از حوزه هنری به شورا آمده بود که تصویب نشد.وی در پایان از جلسه روز یکشنبه سازمان زیباسازی شهر تهران با موضوع میدان انقلاب خبر داد و گفت: میدان انقلاب از حساسیت بالایی برخوردار است و ما نیز امیدواریم که نمادی در شان این میدان در آن نصب شود.

کد خبر 127946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز